عصر بازار

سطح همکاری بیمه «هرمس» در ایران افزایش می یابد

عصر اعتبار- وزیر کشاورزی آلمان از افزایش سطح همکاری های شرکت بیمه هرمس در ایران خبر داد.

سطح همکاری بیمه «هرمس» در ایران افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کریستین اشمیت این مطلب را امروز یکشنبه در حاشیه نشست با محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره حضور پررنگ بیمه ساچه ایتالیا در ایران و کمرنگ بودن حضور شرکت های آلمانی بیان کرد.
    وی افزود: در زمینه همکاری های بیمه ای، کارهایی شروع شده و البته کارهایی از گذشته باقی مانده است که باید تمام شود.


    اشمیت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود استقبال فعالان اقتصادی آلمان از همکاری با ایران، این استقبال از طرف دولت آلمان مشاهده نمی شود، گفت: دولت آلمان به طور قطع از فعالیت اقتصادی شرکت های آلمانی با ایران حمایت می کند و در این زمینه باید چارچوب و شرایط مورد نیاز را فراهم کنیم.


    وزیر کشاورزی آلمان تصریح کرد: پس از رفع تحریم ها، این فرصت برای اقتصاد دو کشور وجود دارد که فصلی جدید را در همکاری های دوجانبه آغاز کنند.


    کریستین اشمیت وزیر کشاورزی آلمان روز گذشته برای انجام مذاکرات اقتصادی و سیاسی وارد ایران شد.


    در حاشیه نشستی که در رابطه با مواد غذایی جهانی در ماه ژانویه 2016 در شهر برلین آلمان برگزار شد، وزیران ‏کشاورزی آلمان و ایران، توافقنامه‌ای را در زمینه گسترش همکاری‌های کشاورزی امضا کردند.


    ‏امضای توافقنامه‌ای در زمینه دامپزشکی، تسهیلات صادرات حیوانات و گوشت به ایران،صادرات شیر و فرآورده های لبنی به ایران و نیز مبارزه با بیماری‌های حیوانی از دیگر اهداف سفر اشمیت به تهران عنوان شده است.
    پیش از این مقام های آلمانی سفر وزیر کشاورزی کشورشان به ایران را بااهمیت عنوان و تاکید کرده بودند افزایش صادرات آلمان به ایران و کاهش موانع تجارتی از مهمترین اهداف این سفر است.
    به گزارش ایرنا، «ماتیاس ماخنیگ» معاون وزیر اقتصاد آلمان به تازگی به بانک ها و شرکت های صادرکننده این کشور اعلام کرد، ضمانت های بیمه ای هرمس برای ایران در ماه های آتی دوباره فعال خواهد شد.‏


    وی گفته بود، وزارتخانه های اقتصاد و دارایی آلمان از موسسه هایی که اقدام به اعطای ‏وام می کنند، می خواهد تا شرکت های آلمانی را در معاملات با ایران به صورت فعالانه همراهی کنند. ‏


    وی اضافه کرد: ما در رابطه با ضمانت های هرمسی پیشرفت های خیلی خوبی داشتیم. ما در حال حاضردرخواست های شرکت های ‏آلمانی را برای اخذ ضمانت پذیرفته ایم و به آنها رسیدگی می کنیم. البته زمانی قادر به پاسخ نهایی خواهیم شد که ایران بدهی های قبلی خود ‏را پرداخت کرده باشد. دولت ایران وعده داده است این بدهی ها را بعد از نشست مشترک کمیسیون اقتصادی دو کشور که در روزهای دوم و سوم ماه مه (13 و 14 اردیبهشت) ‏در تهران برگزار می شود، پرداخت کند. بدین ترتیب در آینده نزدیک ضمانت های هرمسی دوباره برقرار خواهند شد.‏


    «هرمس» یک شرکت سهامی بیمه ای است و از طرف دولت آلمان ماموریت دارد تا وام هایی را که شرکت های آلمانی برای ‏صادرات به کشورهای خارجی دریافت می کنند، ضمانت کند. «هرمس» در ازای دریافت مبالغی از شرکت های آلمانی طرف ‏قرارداد، وام های دریافتی آنها برای صادرات خارجی را تضمین می کند. ‏
    حدود 84 درصد کل ضمانت های هرمس در رابطه با صادرات شرکت های آلمانی به کشورهای در حال توسعه و دارای ریسک است.
    بنا به اعلام برخی منابع بدهی ایران به شرکت بیمه هرمس حدود 450 میلیون یورو است

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو