عصر بازار

پاسخ وزیر راه و شهرسازی درباره سنگین بودن اقساط وام مسکن

عصر اعتبار- عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش سالروز تشکیل بنیاد مسکن به دو سئوال کاربران سرویس مشکلات مردم پاسخ گفت.

پاسخ وزیر راه و شهرسازی درباره سنگین بودن اقساط وام مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، برخی از کامنت های روزهای گذشته کاربران در حوزه مسکن به موضوعاتی مانند سنگین بودن بازپرداخت اقساط مسکن (مسکن اولی و نوسازی بافت فرسوده) اختصاص داشت. برخی کاربران عنوان کرده اند چرا باید در شهرهای بزرگ با احتساب سپردن پس انداز یکساله 30 میلیون تومانی، 60 میلیون تومان وام بگیرند ولی موقع بازپرداخت این 60 میلیون تومان، بیش از 70 میلیون تومان، سود بپردازند. برخی دیگر از کاربران سرویس مشکلات مردم نیز درباره عدم تحویل تعدادی از واحدهای مسکن مهر به خصوص در استان تهران، شکایت داشتند.
    پاسخ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به این سوالات بخوانید:

    برخی مردم شکایت دارند اقساط وام مسکنی که با سپرده یکساله داده می شود، بالاست و بیش از 1 میلیون تومان در ماه می شود. چرا پرداخت این تسهیلات با اقساط سبکتری همراه نیست؟
    ما محاسبه ای کردیم و مشخص شد اقساط پرداختی توسط مردم، از اجاره همان واحد در بازار کمتر است. یعنی فردی که با تسهیلات مسکن، واحدی را خریداری می کند بابت بازپرداخت اقساط این وام، کمتر از هزینه اجاره همان واحد، پول پرداخت می کند. این مقایسه خوبی است و نشان می دهد سیاست پس انداز مردم در خانواده هایی که هنوز مستاجر هستند، می توانند در مقایسه با مال الاجاره ای که پرداخت می کنند، اقساط را بپردازند و در مدت معقولی خانه دار شوند.

    تعدادی از متقاضیان مسکن مهر درباره تاخیر پیمانکاران در تحویل برخی واحدهای مسکن مهر نیز شاکی هستند. در این باره چه اقداماتی انجام می شود؟
    پروژه های مسکن مهر در حال اجراست و اکثر این پروژه ها نیز تمام شده است. کماکان اقدامات مربوط به پروژه هایی که هنوز تمام نشده در حال انجام است و اگر در پروژه ای مشکل وجود دارد، باید موردی رسیدگی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی