عصر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایلنا خبر داد:

ارائه تسهیلات ۳ میلیارد تومانی به واحدهای صنعتی

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در خصوص واحدهای کوچک ۱ میلیارد تومان و برای واحدهای متوسط هر کدام ۳ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته‌ایم.

ارائه تسهیلات ۳ میلیارد تومانی به واحدهای صنعتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایلنا ،محسن صالحی نیا در مورد تعداد واحدهای صنعتی غیرفعال در کشور اظهار داشت: تقریبا از80 هزار واحد کوچکی که در کل کشور وجود دارد 35 هزار واحد در داخل شهرکهای صنعتی مستقر هستند که از این تعداد 8 هزار واحد تعطیل است.

    وی افزود: ما در پیش بینی برنامه‌های خود فعال سازی حداقل 3 هزار واحد تعطیل شده را داریم که این واحدها یا در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی هستند و یا محل استقرارشان در داخل این شهرک‌ها نیست .

    معاون وزیر صنعت گفت: تعداد واحدهای متوقف زیر 50 درصد ظرفیت تولید 2100 واحد است و تعداد واحدهای بین 50 تا 70درصد ظرفیت نیز همین حدود است.

    معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در خصوص افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، پروژه‌ای در دست داریم  که 9 هزار واحد کوچک و هزار واحد متوسط را در نظر گرفته‌ایم.

    وی در مورد ارائه تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط خاطر نشان کرد: در خصوص واحدهای کوچک 1 میلیارد تومان و برای واحدهای متوسط هر کدام 3 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته‌ایم.

    صالحی نیا گفت: این منابع براساس تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و از منابع بانک‌ها با یک پیش بینی سود 5 درصدی و برای فعال سازی ظرفیت تا رسیدن به حداقل تولیدات در نظر گرفته شده است.

    وی گفت: نوسازی در ارتباط با فرایند مصرف انرژی و استفاده از ماشین الات و تجهیزات جدید ، تنوع در تولید محصولات و ارتقاء سطوح کیفی از جمله موارد مد نظر برای ارتقاء ظرفیت این واحدهاست.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پیش بینی شده با یک برش استانی در 31 استان و به نسبت ظرفیت هایی که در آنها موجود است (با در نظر داشتن این موضوع که یک حداقلی را برای کل استانها تعریف کنیم) سعی کرده ایم در این طرح بین 2 تا 2.5 درصد برای هر استانی مدنظر قرار دهیم.

    وی افزود: ما بر اساس تقسیم بندی و تفکیک واحدها منابع و تسهیلات را پس از تصویب از طریق کارگروه های استانی ابلاغ خواهیم کرد.

    صالحی نیا خاطر نشان کرد: کارگروه‌های استانی به ریاست خود استانداران و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استانی است.

    وی با اشاره به آمار 11 ماهه سال 94 از تسهیلات ارائه شده به واحدهای صنعتی افزود: 31 درصد از کل تسهیلات اعطا شده به بخش صنعت و معدن بوده است و اعداد و ارقام آن شامل تسهلایتی می‌شود که به صورت تسهیلات نقدی و یا از قبل پرداخت شده و مجددا استمهال شده و در چرخه قرار گرفته است.

    صالحی نیا تصریح کرد: پیش بینی می شود 30 تا 35 درصد از این تسهیلات جدید باشد و مابقی از مجموعه تسهیلاتی است که در چرخه از پیش مانده و مجددا توسط بانک‌ها تمدید شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی