عصر بازار

ضعف دلار، طلا را در بالاترین سطح ۳ هفته اخیر نگه داشت

عصر اعتبار- در حالی که انتظارات برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو بسیار کم شده است و دلار نیز در پایین‌ترین سطح ۸ ماه اخیر خود معامله می‌شود، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود صعود کرد.

ضعف دلار، طلا را در بالاترین سطح ۳ هفته اخیر نگه داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از به نقل از رویترز،  از زمانی که جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو ماه گذشته اعلام کرد که نرخ بهره در آینده نزدیک بالا نخواهد رفت، دلار با روند نزولی مواجه شده و کالاهایی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند نیز ارزان‌تر شده‌اند. نرخ بهره پایین‌تر تقاضا را برای شمش افزایش می‌دهد در حالی که به دلار ضربه می‌زند.
       
    هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه با اندکی کاهش قیمت نسبت به آخرین جایگاه روز گذشته یکهزار و 253 دلار و 40 سنت معامله شد. بانک HSBC در یادداشتی اعلام کرد: «در حالی که عدم قطعیت سیاسی موجب افزایش قیمت طلا شده است، بازارهای ارزی نیز بیشترین تاثیر را روی شمش گذاشته‌اند.»
       
    دلار روز سه‌شنبه، بعد از سقوط چشمگیر شب گذشته خود و رسیدن به پایین‌ترین سطح 17 ماه اخیر خود در برابر ژاپن همچنان تضعیف‌شده باقی ماند. پس از اظهارات اخیر یلن، شاخص دلار افتی 3 درصدی را تجربه کرد.
       
    انتظارات برای سیاست‌های انقباضی بیشتر در سال جاری موجب شد تا طلا بهترین سه ماهه 30 سال اخیر خود را در فصل منتهی به مارس پشت سر بگذارد.
       
    طلا همچنین به دلیل دارایی امن به حساب آمدن نیز با رشد مواجه شد. آمار اقتصادی ضعیف و عدم قطعیت در خصوص سیاست پولی آمریکا موجب ریسک گریزی و تقویت تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید شمش و دیگر دارایی‌های امن نظیر ین ژاپن شده است.

    در کوتاه مدت، صعود طلا می‌تواند توسط رشد‌های اخیر کاهش پیدا کند. جیسون سریزولا، معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد: «ما انتظار داریم تا برداشت سود طلا در این سطوح انجام گیرد و سطح 1250 دلاری به عنوان سطح حمایتی در نظر گرفته شود.»
      
    در بازار فلزات گرانبهای دیگر، پس از رشد 4 درصدی نقره در روز گذشته در معاملات امروز این فلز با افتی 0.5 درصدی مواجه شد. پلاتین نیز 0.6 درصد کاهش قیمت داشت و هر اونس پالادیوم بدون تغییر در سطح 545 دلار و 75 سنتی باقی ماند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو