عصر بازار

بررسی راهکارهای‌ اجرایی تفاهم نامه بانکی ایران و قزاقستان

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در نشست بحث و بررسی مکانیزم های گسترش روابط بانکی ایران و قزاقستان، خواهان توسعه همکاری با بانک های قزاقستان در حوزه های مختلف شد.

بررسی راهکارهای‌ اجرایی تفاهم نامه بانکی ایران و قزاقستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، ولی اله سیف در دیدار با «دانیار اکیش اف» رییس کل بانک مرکزی قزاقستان  با ابراز خرسندی از حضور مقامات بانکی این کشور در ایران و ضمن تاکید بر گسترش روابط بانکی دو کشور گفت: امیدوارم این نشست در راستای امضاء تفاهم نامه روز گذشته در حضور روسای جمهور دو کشور، راه های گسترش هرچه بیشتر روابط بانکی طرفین و زمینه استفاده از تجربیات را فراهم کند.

    وی با ابراز تمایل نسبت به سفر هیاتی از بانک های قزاقستانی به منظور تبادل تجربیات و بررسی راه های گسترش روابط کارگزاری به ایران، افزود: خوشبختانه ظرفیت و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور قابل توجه است و می بایست با استفاده از این ظرفیت ها روابط بانکی بیش از پیش گسترش یابد، ضمن آنکه خوشبختانه قبل از این نیز بانک مرکزی ایران مذاکرات و مکاتباتی با بانک مرکزی قزاقستان داشته و اکنون زمان مناسبی برای اجرایی کردن این توافقات است.

    سیف با اشاره به امضای تفاهم نامه روز گذشته ایران و قزاقستان در زمینه روابط بانکی گفت: دولت ایران و شخص رئیس جمهور  تاکید ویژه ای بر گسترش روابط با همسایگان دارند و بر این اساس  بانک های مرکزی دو کشور می توانند زمینه گسترش روابط بانکی و کارگزاری را فراهم کنند و خوشبختانه  شرایط حاضر به دلیل رفع تحریم های بین المللی، ‌فرصت مغتنمی را برای شروع همکاری های مستمر و استفاده از تجربیات متقابل  فراهم کرده است.

    رییس کل بانک مرکزی با ابراز علاقمندی نسبت به ایجاد شعب بانکی در سرزمین های طرفین خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای روابط هرچه بهتر، امکان افتتاح شعب بانک های ایرانی در قزاقستان و متقابلاً بانک های قزاقستانی در کشورمان  فراهم شود.

    به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این دیدار «دانیار اکیش اف» رییس بانک مرکزی قزاقستان ضمن استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی گفت: ما در زمینه نظارت بانکی تجربیات مفیدی به صورت مشترک انتقال داده ایم و  تفاهمنامه امضاء شده، کارایی نظارتی دو کشور را تقویت خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه هیات های بانکی قزاقستان برای تشریح  موضوعات نظارتی و مقرراتی به ایران سفر خواهند کرد افزود:بانک های قزاقستانی آمادگی همکاری با بانک های ایرانی را دارند و از ارسال تقاضاهای ایجاد دفاتر نمایندگی بانک های ایرانی در قزاقستان استقبال می کنیم.

    در این نشست مسئولین بانک مرکزی کشورمان با ارایه گزارش در حوزه های «ارتباطات کارگزاری»، «بانکداری الکترونیک» ‌ و «نظارتی»، هیات قزاقستانی را در جریان آخرین دستاوردها و اقدام های بانک مرکزی به منظور ایجاد زمینه مساعد گسترش روابط بانکی قرار دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو