عصر بازار

افت قیمت بزرگ متراژها در بازار مسکن

عصر اعتبار- بازار فروش آپارتمان‌های کوچک و متوسط متراژ در مناطق معمولی شهر تهران طی ماه‌های اخیر با افزایش نسبی حجم معاملات رو به رو شده است.

افت قیمت بزرگ متراژها در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از دنیای اقتصاد،بازار فروش واحدهای بزرگ متراژ و لوکس در نواحی شمالی تهران در حالی در شرایط رکودی به سر می‌برد که بسیاری از مالکان این املاک با آشکار شدن نشانه‌های رونق در بازار آپارتمان‌های کوچک و متوسط متراژ در مناطق معمولی، قیمت آپارتمان‌های خود را کاهش داده‌اند تا از این طریق بتوانند دوره فروش واحدشان را کاهش دهند.
    این در حالی است که اگر چه بازار فروش آپارتمان‌های کوچک و متوسط متراژ در مناطق معمولی شهر تهران طی ماه‌های اخیر با افزایش نسبی حجم معاملات رو به رو شده اما بازار فروش واحدهای لوکس و بزرگ متراژ همچنان در حالت رکود قرار دارد. به این ترتیب، همزمان با افزایش حضور تقاضای موثر در بنگاه‌های مسکن برای خرید آپارتمان‌های معمولی، مالکان آپارتمان‌های لوکس هم به امید سرایت تقاضا به بازار این واحدها قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش داده‌اند تا بتوانند در اسرع وقت واحد مسکونی خود را به فروش برسانند.

    هر چند برخی از این مالکان خواهان فروش نقدی آپارتمانشان هستند اما اغلب آنها هم‌اکنون حاضرند واحدهایشان را با تخفیف بیشتر نسبت به گذشته و به صورت اقساط چند ماهه هم به مشتریان خوش حساب، قابل اعتماد و برخوردار از وضعیت مالی مساعد واگذار کنند.
    با این حال، برخی دیگر از مالکان این دسته از آپارتمان ها، هنوز هم واحدهای خود را با قیمت‌هایی بالاتر از عرف منطقه و ارزش روز این آپارتمان‌ها در بنگاه‌های مسکن فایل کرده‌اند که بازدید مشتریان از این واحدها به مراتب کمتر از آپارتمان‌هایی است که با قیمت مناسب‌تر به بازار مسکن مناطق شمالی شهر تهران عرضه شده‌اند. کارشناسان مسکن در پیش‌بینی‌های خود از وضعیت رونق معاملات خرید آپارتمان در سال 95 اظهار می‌کنند: اگر چه بازار مسکن در بخش واحدهای مصرفی کوچک متراژ و میان متراژ وارد فاز پیش رونق شده است اما به نظر می‌رسد بازار فروش واحدهای لوکس امسال هم در حالت رکود باقی بماند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی