عصر بازار

پیش‌بینی رونق مسکن در سال ۹۵

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن ضمن تشریح نحوه تاثیرگذاری تسهیلات جدید ساخت و خرید مسکن بر متغیرهای بازار ملک در سال جاری، اعلام کرد: مطابق پیش‌بینی‌های اقتصادی و انتظارات کارشناسی، در سال ۹۵ مختصات بازار مسکن تحت تاثیر دو مولفه جدید تغییر می‌کند و شرایط بازار به سمت رونق و خروج کامل از رکود ساختمانی و معاملاتی حرکت خواهد کرد.

پیش‌بینی رونق مسکن در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، روابط عمومی بانک مسکن، محمدهاشم بت شکن با بیان اینکه بازار مسکن با لحاظ «تحولات چشمگیر در نظام تامین مالی این بخش در اواخر سال گذشته»، هم‌اکنون وارد دوره پوست‌اندازی شده است، افزود: تصمیمات کارگشا و منطبق با خواسته‌های بانک مسکن در نشست اسفندماه سال 94 شورای پول و اعتبار، باعث شد سقف تسهیلات خرید مسکن که طی سال‌های قبل به تناسب نرخ تورم افزایش پیدا نکرده بود، ارتقا پیدا کند و در سال جدید بعد از یک دوره تقریبا طولانی، متقاضیان خرید مسکن به توان مالی نسبتا کافی و قدرت خرید نسبتا قابل‌توجهی دست پیدا کرده‌اند.

    بت شکن تصریح کرد: نتیجه همکاری مشترک بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و شورای پول و اعتبار با برنامه‌های بانک مسکن در سال گذشته، منجر به پا گرفتن معاملات از ناحیه متقاضیان خانه اولی و مردم به‌عنوان مصرف‌کننده بازار ملک در سال 95 خواهد شد. مدیرعامل بانک مسکن در ادامه اعلام کرد: امسال با توجه به اینکه مبالغ تسهیلات ساخت و خرید مسکن به ارقام قابل قبولی رسیده و در عمده شهرهای کشور سقف تسهیلات، به‌راحتی تا 50 درصد هزینه ساخت و قیمت مسکن را پوشش می‌دهد، می‌توان به حرکت رونق بخش در بازار ملک امیدوار بود. البته رونق مسکن در سال جدید با توجه به مکانیزم پرداخت تسهیلات خرید -که وام‌های دارای سقف حداکثری صرفا در اختیار زوج‌های خانه اولی قرار می‌گیرد- به گونه‌ای خواهد بود که قیمت مسکن از این ناحیه تحریک نخواهد شد.

    بت‌شکن با تاکید بر اینکه تسهیلات جدید مسکن از ساخت و عرضه آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط و مساحت کوچک پشتیبانی می‌کند، افزود: از اواخر خرداد امسال که دوره یکساله سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم، برای سری اول ثبت‌نام کننده‌ها به اتمام می‌رسد، پرداخت تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن در تهران و همچنین 60 میلیون تومانی و 40 میلیون تومانی به ترتیب در «مراکز استان و شهرهای بزرگ» و «شهرهای کوچک» شروع می‌شود و این فرآیند باعث رونق خرید مسکن از سمت زوج‌های خانه‌اولی می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو