عصر بازار

اگر در دهه سوم زندگی هستید، بخوانید

۶ تصمیم مالی که باید در جوانی بگیرید

عصر اعتبار- وارد شدن به دهه سوم زندگی به این معناست که شما به یکباره با بسیاری از مسائل روبرو می‌شوید: اینکه کجا کار کنید، پول‌های خود را چطور پس‌انداز کنید و اینکه آیا اصلا شما قادر به اجاره کردن خانه برای خود هستید یا خیر؟

۶ تصمیم مالی که باید در جوانی بگیرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، صمیم‌گیری‌های پولی که شما در نخستین دهه بزرگسالی خود می‌گیرید در ادامه زندگی شما طنین‌انداز خواهد شد. یک رویکرد سهل‌انگارانه در مدیریت پول ممکن است عواقب بدی را در آینده برای شما به ارمغان بیاورد، یا شما می‌توانید با ایجاد یک عادت مالی مناسب،‌ نظیر یادگیری چگونگی بودجه‌بندی و دور ماندن از بدهی می تواند خیال شما را در سی سالگی و بعد از آن آسوده کند. اگر می‌خواهید راه دوم را در پیش بگیرید، چیت‌شیت 6 حرکت پولی را برای کمک به انتخاب مسیر مالی مناسب در دهه سوم زندگی ارائه کرده است.

    بودجه‌ای برای خود تنظیم کنید
    یک بررسی توسط شرکت رو پرایس نشان می‌دهد که سه چهارم از مردم در دهه سوم زندگی خود و حتی بعد از 30 سالگی هزینه‌های خود را نظارت می‌کنند که 67 درصد مطابق با بودجه‌بندی است. اگر شما در میان آنها نیستید، حالا زمان آن رسیده که این کار را آغاز کنید.

    یک صندوق پس‌انداز برای شرایط اضطراری ایجاد کنید
    دستیابی به کارت اعتباری بهترین راه برای مواجهه با هزینه‌های مالی غیرمنتظره نیست. هنوز 29 درصد از آمریکایی‌ها هیچ پس‌انداز اضطراری‌ای برای خود ندارند که به این معناست که در مواقع حملات بحرانی، آنها به پول قرض گرفتن نیاز دارند. شما با اختصاص بین سه تا 9 ماه از هزینه‌های زندگی خود در یک حساب پس‌انداز می‌توانید از این احتمال دوری کنید. این پول در هنگام از دست دادن شغل یا یک تغییر موقعیت ناگهانی به داد شما خواهد رسید.

    مهارت‌های جدید بیاموزید
    در این برهه از زندگی، توانایی شما برای امرار معاش احتمالا بزرگترین دارایی شما خواهد بود. شما می‌توانید مقدار این دارایی را با آموختن مهارت‌های جدید که برای کارفرمایان بیشتری جذاب باشد، افزایش دهید؛ موضوعی که پتانسیل حرفه‌ای شما را نیز تقویت می‌کند. فراگیری برخی از مهارت‌های ارزشمند کمتر از یک روز زمان می‌برد، یا حتی شما می‌توانید در کلاس‌های رایگان آنلاین ثبت نام کرده و در طراحی گرافیکی، کدزنی و موضوعات متعدد دیگر آموزش ببینید.

    برای بازنشستگی پس‌انداز کنید
    اگر کارفرمایتان به شما یک برنامه بازنشستگی پیشنهاد می‌دهد از آن استقبال کنید. حتی اگر شما نمی‌توانید در حال حاضر پول زیادی پس‌انداز کنید، سرمایه‌گذاری‌های شما مدت زمان زیادی نیاز خواهد داشت تا رشد کند. از همین حالا پس‌انداز ادامه‌دار برای زمان بازنشستگی خود را آغاز کنید و مطمئن باشید نسبت به کسی که از آغاز دهه چهارم زندگی شروع به پس‌انداز می‌کند، دوران بازنشستگی مرفه‌تری را خواهید داشت.

    از سرمایه‌گذاری نترسید
    سرمایه‌گذاری یکی از بهترین راه‌های ثروت‌اندوزی است،‌ اما بسیاری از افراد جوان از بازارها برای استفاده از فرصت‌ها بیم دارند. 93 درصد از جوانان مورد بررسی توسط شرکت سرمایه‌گذاری کپیتال وان در سال 2015 نشان می‌دهد که آنها در مورد سرمایه‌گذاری چیزی نمی‌دانند و همچنین نسبت به بازارهای مالی اعتماد کافی را ندارند. این مایه تاسف است،‌ دوران جوانی بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری‌های به منظور رسیدن به اهداف بلندمدتی چون بازنشستگی است.

    طناب حمایت مالی را قطع کنید
    بخشی از رشد و بلوغ، یادگیری از پس زندگی خود برآمدن بدون کمک از بانک پدر و مادر است. در حال حاضر 29 درصد از والدین از جوانان 20 سال به بالا روز به روز هزینه‌های زنده کودکان خود را تامین می‌کنند. بررسی دانشگاه کلارک نشان می‌دهد که 45 درصد دیگر از والدین نیز گاه و بیگاه از فرزندانشان حمایت می‌کنند. اجرای مراحلی که در بالا اشاره شد نیازمند این است که شما اعتماد به نفس کافی برای ایستادن روی پاهای خود  و استقلال مالی را داشته باشید. حرکتی که هم برای شما و هم برای خانواده‌تان سودمند خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو