عصر بازار

امضای ۱۲قرارداد در نشست تجاری امروز ایران و ایتالیا

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: در نشست تجاری ایران و ایتالیا که امروز(چهارشنبه) با حضور «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق ایران برگزار می شود، ۱۲ قرارداد و پیش قرارداد به امضا خواهد رسید.

امضای ۱۲قرارداد در نشست تجاری امروز ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمد پورفلاح  افزود: نشست تجاری ایران و ایتالیا امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود و بعدازظهر نیز فعالان اقتصادی دو کشور در جلسات مشترک شرکت خواهند کرد.
    وی ادامه داد: مذاکرات بعدازظهر امروز در دو بخش مجزا برگزار خواهد شد و در هر کدام، 45 فعال اقتصادی از بنگاه های ایرانی و 45 فعال اقتصادی از بنگاه های ایتالیایی شرکت خواهند کرد.
    رئیس اتاق ایران و ایتالیا اضافه کرد: یکی از جلسات مربوط به صنعت است؛ فعالان اقتصادی دو کشور در حوزه های نفت و گاز، برق و نیرگاه، فولاد، منسوجات و مد، خودرو، پیمانکاری پروژه های بزرگ، شهرسازی و معماری، مخابرات، صنعت ریلی، فرودگاه سازی، کشتیرانی، پالایشگاه و پتروشیمی با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.
    وی گفت: هیات اقتصادی ایتالیا متشکل از 70 بنگاه اقتصادی، نهمین هیاتی است که بعد از حصول توافق هسته ای و اجرای برجام به ایران سفر می کنند؛ در مجموع بعد از توافق هسته ای 900 بنگاه اقتصادی از کشور ایتالیا به ایران سفر کرده اند که این یک رکورد محسوب می شود.
    پورفلاح افزود: ایتالیا در سال های نه چندان دور، نخستین شریک تجاری ایران شناخته می شد و ارزش مبادلات دو کشور در آن سالها به رکورد 7.5 میلیارد یورو در سال رسیده بود که این رقم متاسفانه در سال های اخیر به 1.4 میلیارد یورو کاهش یافت. رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا ابرار امیدواری کرد که به دنبال مذاکرات دوجانبه، مباحثی از جمله سوئیفت و گشایش اعتبار بزودی حل خواهد شد.
    پورفلاح با بیان اینکه ایتالیا زمانی بزرگترین خریدار نفت ایران در اروپا بود، گفت: بزودی ایتالیا به جایگاه خود در خرید نفت خام ایران باز خواهد گشت.
    ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا دیروز(سه شنبه) در صدر هیات 250 نفره سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری قرار گرفت.
    ایران و ایتالیا دیروز در حضور رئیسان جمهوری دو کشور هفت سند همکاری از جمله گردشگری و فعالیت های فرهنگی، همکاری صنعتی، راه آهن، نفت و گاز، فرودگاهی، تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو و برپایی نمایشگاه های بین المللی امضا کردند.
    وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، رئیسان موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شرکت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «کنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه»، نمایندگان شرکت های کوچک و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانک های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این کشور را در سفر به تهران همراهی می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو