عصر بازار

سس قرمز، جان کری را ثروتمند کرد

عصر اعتبار- یکی از دلایل ثروت کری ازدواجش با ترزا هاینز کری است. کری در سال ۱۹۷۰ با جولیا تورن ازدواج کرد و سال ۱۹۸۸ از وی طلاق گرفت. کری پس از وی در سال ۱۹۹۵ با ترزا هاینز ازدواج کرد.

سس قرمز، جان کری را ثروتمند کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مشرق، جان کری، شصت و هشتمین وزیر امور خارجه آمریکا یکی از ثروتمندترین سیاستمداران این کشور محسوب می شود. زمانی که کری در سال 2011 هنوز در سنا عضویت داشت، سومین فرد ثروتمند کنگره و ثروتمندترین عضو سنا بود. در کنگره وی پس از نماینده مایکل مک کال (جمهوری خواه از تگزاس) با 294 میلیون دلار و دارل آیسه (جمهوری خواه از کالیفرنیا) با 220 میلیون دلار، قرار داشت.

    ثروت کری در سال 2011 به طور تخمینی 194 میلیون دلار بود. البته سیاستمداران زیادی وجود دارند که ثروتشان بیش از این است. از این افراد می توان به مایکل بلومبرگ (شهردار سابق نیویورک) با 41 میلیارد دلار، راس پرو (کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری 1992) با 4.1 میلیارد دلار، دونالد ترامپ با 4 میلیارد دلار، استیو فوربز (کاندیدای جمهوری خواه در انتخابات 1996 و 2000) با 430 میلیون دلار، میت رامنی (کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2012) با 250 میلیون دلار اشاره کرد.

    در میان روسای جمهوری آمریکا، ثروتمندترین فرد، جان کندی، جورج واشینگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت و اندرو جکسون هستند. در میان روسای جمهور معاصر، باراک اوباما، جرالد فورد و جیمی کارتر با 7 میلیون دلار دارایی جزو فقیرترین روسای جمهور محسوب می شوند و در رتبه های 21، 22 و 23 ثروتمندترین روسای جمهور قرار دارند.

    ثروتمندترین روسای جمهور معاصر لیندون جانسون با 98 میلیون دلار، فرانکلین روزولت با 60 میلیون دلار، بیل کلینتون با 55 میلیون دلار، جورج بوش پدر با 23 میلیون دلار، جورج دبلیو بوش با 20 میلیون دلار، ریچارد نیکسون با 15 میلیون دلار، رونالد ریگان با 13 میلیون دلار و دوایت آیزنهاور با 8 میلیون دلار قرار دارند.

    قسمتی از ثروت کری 72 ساله مربوط به فعالیت های تجاری خودش است که آن هم مربوط به ارتباطش با خانواده فوربز است. مادر کری، رزماری فوربز کری است که عضوی از خانواده ثروتمند فوربز است. یکی دیگر از دلایل ثروت کری ازدواجش با ترزا هاینز کری است. کری در سال 1970 با جولیا تورن ازدواج کرد و سال 1988 از وی طلاق گرفت. کری پس از وی در سال 1995 با ترزا هاینز ازدواج کرد.

    ترزا هاینز

    همسر 75 ساله کری با نام اصلی "ماریا ترزا تیراشتاین سیموئز فریرا" اصالتاً پرتغالی است و به صورت تخمینی ثروتی حدود 750 میلیون دلار تا 1.2 میلیارد دلار دارد. ترزا هاینز در سال 1966 با هنری جان هاینز ازدواج کرد و شوهرش در سال 1991 بر اثر حادثه سقوط هواپیما فوت کرد. ثروت ترزا هاینز به خاطر شوهر ثروتمندش بود که مالک شرکت هاینز، غول صنایع غذایی آمریکا و یکی از بزرگترین تولید کننده های سس در جهان بود. هنری جان هاینز (سوم)، نوه هنری جان هاینز (اول) بود که در سال 1869 شرکت هاینز را تاسیس کرد. هنری جان هاینز (سوم) از سال 1977 تا 1991 سناتور پنسیلوانیا بود.

    ترزا هاینز و جان کری قبل از ازدواج تفاهم نامه ای با یکدیگر امضا کردند که دارایی های قبل از ازدواج یکدیگر را جدا از هم نگه دارند. این زوج بر اساس قوانین فدرال 12 درصد از ثروتشان را مالیات می پردازند. کری و هاینز یک خانه شش طبقه به ارزش 7 میلیون دلار در بیکن هیل بوستون، خانه ای 9 میلیون دلاری در نانتاکت، خانه ای 5 میلیون دلاری در آیداهو، خانه ای 4 میلیون دلاری در فاکس چپل پنسیلوانیا و خانه ای 5 میلیون دلاری در جورج تاون در واشینگتن دی.سی دارند.

    ترزا هاینز تا سال 2003، یعنی قسمت عمده ای از زندگی اش را به عنوان یک جمهوری خواه در انتخابات رای می داد، اما در سال 2003 عضو حزب دموکرات شد و در سال 2004 که شوهرش کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری بود، نامش را به ترزا هاینز کری تغییر داد.

    سس هاینز

    شرکت صنایع غذایی هاینز که تولید کننده انواع سس است، معروف ترین تولید کننده سس کچاپ در جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در پیتزبورگ در پنسیلوانیا قرار دارد. محصولات این شرکت در شش قاره و 200 کشور جهان به فروش می رسد. این شرکت جزء 150 برند باارزش جهان قرار دارد که در سال 2012، ارزشی معادل 11.6 میلیارد دلار داشت. هاینز 50 درصد بازار سس کچاپ در آمریکا را در اختیار دارد.

    در 2 جولای شرکت هاینز با کرافت، دیگر غول صنایع غذایی آمریکا که در زمینه تولید پنیر، محصولات لبنی، فعالیت دارد، ادغام شد و شرکت کرافت – هاینز تشکیل شد. این شرکت هم اکنون پنجمین شرکت بزرگ صنایع غذایی در جهان است.

    مدیرعامل کنونی شرکت هاینز، برنارد هیس است که پیش از این مدیر عامل شرکت فست فودهای برگر کینگ، یکی از بزرگترین فست فودهای زنجیره ای آمریکا بود. نکته جالب توجه این است که پس از انتخاب هیس به عنوان مدیر عامل هاینز، شرکت فست فودهای زنجیره ای مک دونالد به همکاری 40 ساله اش با سس هاینز پایان داد. دلیل این تصمیم رقابت دیرینه مک دونالد با برگر کینگ در بازار فست فود آمریکا است.

    محصول سس گوجه فرنگی یا کچاپ هاینز که یکی از پرفروشترین برندهای کچاپ در دنیا است در سال 1876 توسط این شرکت به بازار معرفی شد. در سال 1907 هاینز تصمیم به تولید با ظرفیت بسیار بالا گرفت و با تولید 13 میلیون شیشه کچاپ در سال شروع به صادرات این محصول به بازارهای بین المللی از جمله هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیوزلند، ژاپن، آمریکای جنوبی و بریتانیا کرد. کچاپ  هاینز امروزه در بسیاری از رستوران های دنیا سرو می شود که معمولا با غذاهایی چون سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، هات داگ و دیگر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

    شعار تبلیغاتی این کچاپ "هاینز، کچاپ مورد علاقه آمریکا" است. جالب است بدانید که در سال 2012 بیش از 650 میلیون شیشه سس هاینز در سراسر دنیا به فروش رفته است که بیشتر آنها در خود ایالات متحده آمریکا تولید می شوند. کچاپ های هاینز غیر از این که در بطری های شیشه ای عرضه می شوند، در بطری های فشاری پلاستیکی و همچنین بسته ای کوچک یک بار مصرف نیز ارائه می شوند. این شرکت برای مدتی کچاپ رنگی با رنگ های سبز و بنفش تولید کرد که بازار کودکان را مخاطب قرار داده بود ولی در سال 2006 تولید آن متوقف شد. شرکت هاینز بنا به نظر سنجی اخیری که در باب رضایتمندی مشتری های آمریکایی انجام شده بود و از 10644 مصرف کننده نظرسنجی شده بود، بیشترین امتیاز را کسب کرد و حتی بالاتر از شرکت هایی چون کوکا کولا، کرافت و نستله قرار گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو