عصر بازار

معاون وزیر راه از پرداخت ۵۸۰۰ میلیارد ریال بدهی پیمانکاران خبرداد

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پرداخت ۵۸۰۰ میلیارد ریال بدهی پیمانکاران این بخش با اسناد خزانه خبر داد و گفت: پرداخت بدهی پیمانکاران با اسناد خزانه در سال ۹۵ ادامه می یابد.

معاون وزیر راه از پرداخت ۵۸۰۰ میلیارد ریال بدهی پیمانکاران خبرداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از پایگاه خبری وزرارات راه و شهرسازی، علی نورزاد با اشاره به نامگذاری سال 1395 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، گفت: در شرایط حساس اقتصادی پس از رفع تحریم‌های بین المللی، این نامگذاری وظیفه ارکان مختلف دولت را در تدوین برنامه عملیاتی برای بهره‌برداری از فرصت‌های پیش رو و ترسیم چشم‌انداز صحیح از آینده اقتصادی کشور دو چندان کرده است.
    وی یادآورشد: نگاهی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مشخص می‌کند که تحقق بیشتر بندهای ذکر شده در آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل در سراسر کشور است که این امر نشان از وظیفه خطیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دوره حساس کنونی دارد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: وزارت راه و شهرسازی سال گذشته بخشی از اسناد خزانه دریافتی را به ارزش 5800 میلیارد ریال با هدف پرداخت مطالبات پیمانکاران در اختیار شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل قرار داد که کار پرداخت این اسناد به پیمانکاران انجام شد.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بخشی از مطالبات پیمانکاران در این بخش با اسناد خزانه تسویه شد و هنوز مقداری از این مطالبات باقیمانده است٬ اظهارکرد:‌ شرکت ساخت براساس صورت وضعیت‌های تأیید شده تا پایان سال گذشته، نزدیک به 12 هزار میلیارد ریال دیگر به پیمانکاران بدهی دارد.
    نورزاد با بیان اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران فعال در بخش ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اسناد خزانه در سال 95 ادامه می یابد، افزود: اکنون لایحه بودجه سال 95 کشور در مجلس در حال بررسی است که امیدواریم هرچه زودتر کار تصویب و ابلاغ این لایحه به پایان برسد تا همچون سال گذشته از ظرفیت اسناد خزانه در پرداخت مطالبات پیمانکاران استفاده شود.
    به گزرارش ایرنا، پیشتر امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود، تا 9 اسفندماه سال گذشته 24 تریلیون و 500 میلیارد ریال مجوز انتشار اسناد خزانه با هدف پرداخت مطالبات پیمانکاران بخش راه و شهرسازی اخذ شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی