عصر بازار

ضرورت افزایش سهم اقتصاد دریا در توسعه کشور

نرخ تسهیلات دریایی تک رقمی می شود

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم اقتصاد دریا در کشور بالغ بر دو درصد است، افزود: این در حالیست که این رقم در تولید ناخالص داخلی کشورهای دنیا به طور متوسط ۵ تا ۷ درصد است.

نرخ تسهیلات دریایی تک رقمی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرن، «مهرداد مظفری»گفت:‌ این رقم در ایران در سال‌های گذشته حدود 4 درصد بود که به دلیل تحریم ها و قطع ارتباطات بین‌المللی به کمتر از 2 درصد رسیده است که امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان این صنعت به جایگاه مناسب خود دست یابد.
    وی با بیان اینکه 40 میلیارد تومان سرمایه اولیه برای تشکیل صندوق پیش‌بینی شده است، افزود: بعد از گذشت 5 سال از زمان تاسیس تاکنون 15 درصد این منابع محقق شده است.
    مظفری تصریح کرد: در بودجه سال گذشته 25 میلیون دلار اعتبار برای صندوق مصوب شده بود که در نیمه دوم سال گذشته تخصیص پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم در سالجاری به رونق هر چه بیشتر صندوق صنایع دریایی بیافزاییم.
    مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی، پرداخت تسهیلات برای ساخت و تعمیر شناورها و تأمین منابع مالی برای سازندگان را از جمله محورهای اصلی فعالیت این صندوق ذکر کرد و گفت: در سال گذشته حدود 57 پرونده تقاضای دریافت تسهیلات در صندوق حمایت از صنایع دریایی تشکیل شد.
    او ادامه داد: حدود 1100 میلیارد ریال تقاضای دریافت تسهیلات برای ساخت و تعمیرات به ما ارائه شده که 130 تا 150 میلیارد ریال از آن تائید و پرداخت شده و مابقی نیز در سالجاری صورت خواهد گرفت.
    مظفری در ادامه اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به زودی شاخص‌های مناسبی را برای تأمین مالی در این بخش جهت حمایت از صنایع دریایی معرفی خواهیم کرد و در این راستا در حال مذاکره با سیستم بانکی جهت ارائه تسهیلات هستیم.
    وی، نوسازی ناوگان و توانمندسازی عرضه کنندگان داخلی را به عنوان یکی از موضوعات و برنامه های مهم سالجاری صندوق ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد؛: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توجه به سیاستهای پشتیبانی، ‌پولی، ‌مالی و ارزی باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان در این مسیر به پیشرفت مناسب دست یافت.
    مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با تأکید بر لزوم احتساب آبها و تمام مرزهای دریایی کشور جزء مناطق آزاد، گفت: این اقدام باعث رونق اقتصاد دریا خواهد شد چرا که شمولیت برخی حمایتها، ‌معافیتها و رفع برخی موانع گمرکی را به همراه خواهد داشت که در شورای عالی مناطق آزاد در حال پیگیری است.
    وی تنوع محصولات از طریق بهره مندی به منابع مورد نیاز و ‌جذب منابع خارجی و دستیابی به سازو کارهای لازم دراین رابطه را از مواردی عنوان کرد که صندوق در سالجاری به آن خواهد پرداخت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو