عصر بازار

۱۲ هزار قالیباف در استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار دارند

عصر اعتبار- رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از امکان ایجاد شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان بیمه قالیبافی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ۱۲ هزار قالیباف در استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

۱۲ هزار قالیباف در استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن جعفری اظهار کرد: در حال حاضر 12 هزار نفر قالیباف در استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار داشتند، که امسال امکان ایجاد شرایط بیمه قالیبافی برای متقاضیان جدید فراهم می‌شود.

    وی بیان کرد: در سال 95 برای 50 هزار متقاضی جدید امکان بیمه قالیبافی وجود دارد که در صورت اجرای این طرح و مشخص شدن سهمیه استان زنجان امکان بیمه قالیبافی برای متقاضیان جدید در زنجان نیز فراهم می‌شود.

    رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بابیان اینکه در راستای پالایش بیمه‌شدگان با بیمه قالیبافی احتمال وجود انحراف 40 تا 50 درصدی پیش‌بینی می‌شد، خاطرنشان کرد: از 480 هزار بیمه‌شده در سطح کشور، 240 هزار نفر بیمه‌شده با اجرای طرح پالایش شناسایی بیمه‌شدگان قالیبافی شناسایی شدند.

    وی با اشاره به اینکه دولت هزینه بیمه 240 هزار نفر از قالیبافان را در سطح کشور پرداخت می‌کند، گفت: از سال 93 امکان پذیرش متقاضی جدید برای بیمه قالیبافی در سطح کشور قطع شد.

    جعفری افزود:‌ با پالایش انجام شده قالیبافان واقعی از حق بیمه بهره‌مند شدند که با انجام این کار در استان زنجان از 21 هزار قالیباف بیمه‌شده تنها 12 هزار نفر از حق بیمه بهره‌مند شدند.

    وی بابیان اینکه در حال حاضر 12 هزار نفر در استان زنجان از حق بیمه قالیبافی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: با بازرسی‌های انجام شده افراد سودجویی که در این حرفه فعالیت نداشتند ولی با بیمه قالیبافی خود را بیمه کرده بودند شناسایی شده و بیمه آنان قطع شد.

    رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به عدم وجود امکان ثبت‌نام برای متقاضیان بیمه قالیبافی عنوان کرد: با اجرای طرح پالایش بیمه‌شدگان و کاهش 50 درصدی امکان اعتراض برای قالیبافانی که به‌ناحق بیمه آنان قطع شده است، وجود داد.

    وی با اشاره به اینکه برای بیمه هر نفر ماهانه حدود 140 هزار تومان هزینه توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: در راستای شناسایی افراد سودجو و بیمه‌شدگانی که فعالیت فرش‌بافی ندارند ولی با بیمه قالیبافی خود را بیمه کرده‌اند در سال 93 اقدام به پالایش بیمه‌شدگان کردیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی