عصر بازار

«اقتصاد مقاومتی» ملی است نه تک بخشی

همه نهادها مشارکت کنند

عصر اعتبار- اقتصاد مقاومتی، فقط مربوط به یک قوه یا نهاد و به صورت تک بخشی نیست، بلکه موضوع نهادها و بخش هاست؛ بنابراین باید همه برای اجرای آن مشارکت کنند.

«اقتصاد مقاومتی» ملی است نه تک بخشی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، امسال به تدبیر رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفته است.

    ابوذر ندیمی درباره این نامگذاری گفت: موضوع های ملی فقط مختص قوه مجریه نیست و همه مردم، بخش خصوصی، تعاونی ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی، آستان ها و قرارگاه ها که به نوعی در فرآیند اقتصادی مشارکت دارند، باید رویکرد اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند.

    وی افزود: اقتصاد مقاومتی در سایه مردمی کردن تولید ثروت محقق می شود. از این رو، امسال سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در ارکان فعالیت های اجرایی نهادینه شود.

    نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حضور مردم، اصناف و بازار، عزم ملی و هماهنگی دست اندرکاران امور اقتصادی کشور به تحقق این مهم کمک می کند.

    وی درباره اهمیت نقش مردم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از اقتصاد کشور، دولتی و بخشی از آن تعاونی و خصوصی است؛ یعنی عرصه اقتصاد متشکل از سه بخش تولید، توزیع و مصرف است که مردم در هر سه عرصه نقش اساسی دارند؛ از طرفی، واردات و صادرات کشور نیز تابعی از رویکرد ملی است که مردم بخشی از آن به شمار می روند؛ در بُعد مدیریت و عزم ملی نیز باید مردم با حاکمیت هماهنگ شوند. بنابراین مردم در همه زمینه ها می توانند نقش آفرین باشند.

    ندیمی بر لزوم توجه مجلس و دولت به موضوع تصویب و اجرای قوانین و پایش آن تاکید کرد و افزود: دولت و مجلس در مقام تقنین، نظارت، اجرا و ارائه راهکارها باید با هم تعامل داشته باشند تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اگر تولید در داخل کشور رونق پیدا کند، آثار گسترده ای بر بازار کار، کالا، پول و سرمایه و نیز تامین منابع مالی از محل مالیات خواهد داشت. همچنین دشمن نمی تواند به بهانه تحریم مالی، جلوگیری از انتقال پول و... سیطره خود را بر اقتصاد حفظ کند.

    ندیمی اجرای اقدام های موثر در زمینه تولید را مهم دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تا می توانیم به داخل برگردیم، سطح تولید و کیفیت را افزایش و واردات کالای مصرفی را کاهش دهیم.

    وی تاکید کرد با توجه به این امر، مجلس باید به وظیفه خود یعنی قانونگذاری و نظارت عمل و هر قانون ناقص را بازنگری کند.

    به گفته وی، قوه قضاییه نیز باید پس از ارجاع موضوع فساد اقتصادی بسرعت به آن رسیدگی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو