عصر بازار

جزئیات دستورالعمل رتبه‌بندی نمایندگان بیمه‌

ورود به فرآیند رتبه‌بندی پس از ۳ سال فعالیت

عصر اعتبار- معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به تدوین پیش‌نویس دستورالعمل رتبه‌بندی نمایندگان بیمه، گفت: براساس این دستورالعمل، تحصیلات نماینده، تعداد نیروی کار و میزان پورتفوی تولید شده برخی مولفه‌های تعیین رتبه نماینده بیمه است.

جزئیات دستورالعمل رتبه‌بندی نمایندگان بیمه‌
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، با اشاره به آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی، مصوب شورای عالی بیمه اظهارداشت: این آیین‌نامه بیمه مرکزی را مکلف کرده تا دستورالعمل رتبه بندی نمایندگان بیمه را تدوین کنند.

    وی ادامه داد: هم‌اکنون شاخصه‌های رتبه بندی نمایندگی‌های بیمه احصا شده و برای دریافت پیشنهادات به شرکت‌های بیمه و انجمن‌های صنفی نمایندگان ارسال شده است.

    معان نظارت بیمه مرکزی تصریح کرد: براساس این دستورالعمل که پیش‌نویس آن تهیه شده، شرکت‌های بیمه می‌توانند جزئیات مولفه‌ها و شاخص‌های رتبه‌بندی را براساس سیاست‌‌های خود تعیین کنند.

    میرزایی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه به عنوان ناظر بر نمایندگی‌ها خود در این طرح عمل می‌کنند، گفت: در واقع شرکت‌های بیمه براساس دستورالعمل تدوین شده به نمایندگی‌ها رتبه می‌دهند، بنابراین اینگونه نیست که همه نمایندگی‌ها توسط بیمه مرکزی رتبه بندی شوند.

    وی در پاسخ به این سوال که اگر اگر یک نمایندگی در رتبه 3 قرار گیرد، از چه مزیت‌هایی محروم خواهد شد، گفت: براساس پیش‌نویس تدوین شده، نمایند‌ه‌ای که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده به عنوان نماینده بدون درجه محسوب می‌شود و بعد از سه سال وارد فرایند رتبه بندی خواهد شد.

    معاون نظارت بیمه مرکزی افزود: وقتی نماینده وارد فرایند رتبه بندی می‌شود، در ابتدا رتبه سوم را دریافت می‌کند و از شرکت بیمه اختیاراتی می‌گیرد، به عنوان مثال نماینده براساس سیاست شرکت می‌تواند اختیاراتی نظیر صدور بیمه نامه، بازدید ریسک و ارزیابی خسارت دریافت کند و هر چقدر رتبه نمایند ارتقاء یابد، کارمزد و اختیارات هم افزایش خواهد یافت.

    وی برخی مولفه‌های مورد نیاز تعیین رتبه‌بندی را تحصیلات نماینده، تعداد نیروی کار، میزان پورتفوی تولید شده و سابقه فعالیت عنوان کرد.

    میرزایی تاکید کرد: بیمه مرکزی مولفه‌های کلی و اصلی را تعیین می‌کند و شرکت بیمه می‌تواند جزئیات معیارها و مولفه‌ها را تعیین کنند.

    معاون نظارت بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که این طرح از چه زمانی عملیاتی خواهد شد، گفت: تلاش بیمه مرکزی این است که این دستورالعمل در سال جاری تدوین و تصویب شود تا بعد از آن شرکت‌های بیمه بتوانند بر مبنای آن نمایندگی‌های خود را رتبه‌بندی کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو