عصر بازار

دیدار ولی‌الله سیف با جک لو

وزیر خزانه‌داری آمریکا وعده حسن‌نیت داد

عصر اعتبار- ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی که برای شرکت در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرده، روز پنج‌شنبه به وقت این شهر با جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرد.

دیدار ولی‌الله سیف با جک لو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در این باره منتشر کرده، آمده است که به «لو» در این دیدار به سیف گفته است: «تا زمانی که ایران به تعهدات خود براساس برجام عمل کند، آمریکا با حسن‌نیت به اجرای تعهدات مرتبط با تحریم‌ها ادامه خواهد داد.»

    جزئیات بیشتری از این دیدار -که نخستین دیدار مقامات اقتصادی دوکشور در این سطح پس از انقلاب اسلامی بوده و بدون حضور خبرنگاران برگزارشده- منتشر نشده است.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که در این روز علاوه بر مقامهای ژاپنی و چینی با رئیس بانک مرکزی ایران دیدار خواهد کرد.

    بی‌بی‌سی که خبر این دیدار را منتشر کرده، نوشت: این ملاقات در حالی انجام شد که مخالفت‌ها در کنگره با احتمال تسهیل انجام معاملات دلاری موسسات و شرکت‌های خارجی با ایران ادامه دارد. گفته می شود که دولت آمریکا، زیر نظر وزارت خزانه‌داری و جیکوب لو، درحال طراحی شیوه‌ای است که به موسسات مالی در خارج از آمریکا اجازه می‌دهد برای تجارت مشروع با ایران به دلار دسترسی پیدا کنند.

    جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز پیش‌تر با بیان اینکه «آمریکا به سختی تلاش می کند تا در مورد ایران جانب انصاف را رعایت کند»، تصریح کرده بود: «باید به ایران اجازه داده شود به آنچه که در چارچوب برجام مستحق آن است، دست یابد و این حرفی است که هم رئیس‌جمهور آمریکا زده و هم من و هم وزیر خزانه‌داری آمریکا.»

    به گفته او «دولت آمریکا تلاش می‌کند زمینه لازم را فراهم کند تا بانک‌های آمریکایی بتوانند در زمینه هایی که پس از توافق هسته‌ای ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد، با ایران مبادلات مالی داشته باشند.»

    در همین حال، بنابه گزارش‌ها آدام زوبین، مسئول دفتر تحریم‌های وزارت خزانه‌داری، روز پنجشنبه در «بنیاد دفاع از دموکراسی» در واشنگتن گفت که بانک‌های غیرآمریکایی تا حدودی به علت تحریم‌های غیرمرتبط با برنامه اتمی با سوالات زیادی مواجه هستند.

    او گفت: به نفع ما نیست که موانع تصنعی در سر راه معاملاتی که براساس توافق اتمی ممکن شده ایجاد کنیم. بنابراین آمریکا با سازمان‌های دولتی ناظر بر مقررات در سایر کشورها و همچنین ایران کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود ایران به پول‌هایش دسترسی پیدا می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو