عصر بازار

نتایج جلسه هیات تجاری چین با اتحادیه طلا

همکاری‌های‌ طلایی ایران و چین

عصر اعتبار- در جلسه مشترکی که هیات تجاری چین با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای ایران داشته، مذاکراتی در رابطه با زمینه های مشترک همکاری بین دو کشور صورت گرفت و با توجه به ذخایر بالای طلا در چین و توانمندی این کشور در تکنولوژی های مرتبط با ساخت زیورآلات، قرار شد تفاهم‌نامه‌هایی امضا و همکاری های مشترک آغاز شود.

همکاری‌های‌ طلایی ایران و چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمدولی در این باره اظهار کرد: در دیدار با هیات تجاری چین که به ایران سفر کرده‌اند در رابطه با فعالیت‌های مشترک مذاکراتی صورت گرفت و قرار شد این کشور در زمینه‌ ورود دستگاه‌ها و فناوری‌های جدید تراش سنگ‌های ارزشی با ما همکاری کند و در کوتاه‌ مدت قرار است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

    وی گفت: کشور چین در بخش ذخایر طلا وضعیت مناسبی و معادن خوبی دارد و در زمینه‌ واردات مواد خام نیز صحبت‌هایی شد که بعد از انجام بررسی‌های لازم در قالب تفاهم‌نامه مشترکی این اقدامات آغاز می‌شود.

    احتمال راه‌اندازی کارخانه‌های مشترک طلا در ایران و چین

    محمدولی همچنین سرمایه‌گذاری در بحث راه‌اندازی کارخانجات مشترک طلا در ایران و چین را از دیگر محورهای مورد بحث عنوان کرد و افزود: باید مقدمات این کار مورد بررسی قرار گیرد و تفاهمات لازم منعقد شود.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با بیان این‌که در کشور برلیان و الماس نداریم، عنوان کرد: با توجه به این‌که چین دارای ذخایر طلای بسیاری است و در بخش زیورآلات بازار خوبی دارد بسیار مشتاق است در کارهای هنری و صنایع دستی با ما همکاری کند.

    وی با بیان این‌که ساخت زیورآلات در کشور ما اشتغالزایی خوبی را ایجاد می‌کند و رویکرد مناسبی به همراه خواهد داشت، ادامه داد: هیات تجاری چین که به کشورمان سفر کردند کاتالوگ‌هایی از کارهای هنری چندین هزار سال قبل ایران به همراه داشتند که این موضوع نشان‌دهنده ارزرشمند بودن این هنر برای آن هاست و تمایل دارند در زمینه‌ زیورآلات سنتی با ما همکاری کنند و از تبحر کشور ما در این زمینه استفاده کنند.

    محمد ولی در عین حال بیان کرد: بهتر است مسئولان مربوطه نیز نگاه حمایتی در زمینه‌ زیورآلات سنتی که تلفیقی از هنر و صنعت است داشته باشند تا بتوانیم اشتغال خوبی را در این زمینه ایجاد کنیم.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: با توجه به این‌که همه ساله در شانگهای چین نمایشگاهی برگزار می‌شود و با توجه به حضور قوی ایران در آن نمایشگاه، کشور چین با مباحث هنری و صنایع دستی ایران آشنا شده ‌و علاقه مند به همکاری مشترک با ایران شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو