عصر بازار

تکمیل واحدهای نیمه تمام صنایع کوچک با ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی اعلام کرد: تکمیل دوهزار واحد نیمه تمام با ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ۸۰۰میلیارد تومان یارانه در اولویت است.

تکمیل واحدهای نیمه تمام صنایع کوچک با ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما علی یزدانی باشاره به اینکه 88 هزار واحد صنعتی در کشور داریم که 80 هزار واحد آن صنایع کوچک است ، گفت: 92درصد از صنایع کشور صنایع کوچک است که از این تعداد واحد صنعتی تنها 17 درصد آن تعطیل یا راکد است.

    وی با اشاره به اینکه حمایت از صنایع کوچک باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: توسعه صنایع کوچک ، حمایت و ایجاد زیر ساخت ها از ماموریت های ما در سال جاری خواهد بود.
     
    یزدانی با بیان اینکه نه هزار واحد کوچک و متوسط مورد حمایت قرار خواهد گرفت، گفت : تکمیل دو هزار واحد نیمه تمام از اولویت های کاری در سال جاری خواهد بود.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فقر دانش فنی و فناوری، اختلاف شرکاء، فقر بازاریابی مناسب و نبود نقدینگی را از مشکلات صنایع عنوان کرد و افزود: حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی، می طلبد که همه باهم حرکت کنیم و در کنار دولت نقش خودمان را هم ببینیم.

    یزدانی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات مکلف شده است بیش از 70 درصد منابعش در جهت صادرات باشد و این امکانی است که برای صنعتگران فراهم شده است.

    وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در صنایع گفت: 42 درصد از اشتغال صنعتی کشور در شهرک های صنعتی و صنایع کوچک اند که با آموزش آنها می توان به توسعه بیشتر صنایع کمک کرد چون آموزش یکی از کارهای اولویت دار برای بهبود وضعیت واحدهای کوچک است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اتصال واحدهای کوچک به واحدهای بزرگ در قالب پیمانکاری های فرعی در رشته های تخصصی مرتبط برای تسهیل تولید را یکی از ماموریت های این سازمان در سال 95 اعلام کرد و ادامه داد: تعامل با بانک ها و تشکیل خوشه های صنعتی از ماموریت های دیگر سازمان است.

    وی درباره یارانه تولید و صادرات هم گفت:در سال گذشته 50 میلیارد تومان یارانه صادراتی داشته ایم.

    یزدانی تاکید کرد: چنانچه واحد هایی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزکی دارند مورد حمایت قرار گیرند و راه اندازی شود 97 هزار نفر اشتغال را به همراه خواهد داشت.

    وی یادآور شد: واحد های کوچک اشتغال پایین تر از 50 نفر و واحد های متوسط اشتغال بالای 50 نفر را ایجاد خواهد کرد.

    یزدانی به واحد های صنعتی کوچک و متوسط چهار محال و بختیاری اشاره کرد وگفت: در چهار محال و بختیاری 238 واحد کوچک، 26 واحد متوسط و 53 طرح نیمه تمام وجود دارد.

    وی خاطر نشان کرد: در استان چهار محال و بختیاری 399 واحد کوچک غیر فعال، 12 واحد متوسط و چهار واحد صنعتی بزرگ تعطیل شده که لازم است مشکلات آن ها بررسی و حل شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو