عصر بازار

پول درآوردن از دوستی با حیوانات

عصر اعتبار- خواسته یا ناخواسته انسان‌ها به تدریج وارد محیط حیوانات شده‌اند و به نوعی قلمرو آنها را از بین برده‌اند.اما با گذشت زمان این روند تغییر کرده و امروز این حیوانات هستند که وارد محیط انسان‌ها می‌شوند.

پول درآوردن از دوستی با حیوانات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اعتماد، هیچ از بین بردنی هم در کار نیست و انسان‌ها و حیوانات در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند.این روزها بیشتر افراد به نگهداری از حیوانات اهلی در حیاط خانه یا باغ یا حتی آپارتمان‌های کوچک خود می‌پردازند. اما نگهداری از حیوانات مستلزم پرداخت هزینه‌هایی مانند درمان است. اگر شما به حیوانات علاقه زیادی دارید و از کارهای حوزه پزشکی لذت می‌برید، مدیریت مجموعه دامپزشکی برای شما مناسب است. علم دامپزشکی با عبور انسان نخستین از حالت شکارچی به کشاورز متولد شد. همزمان با رواج اهلی کردن حیوانات، دامپزشکی اهمیت بیشتری یافت.

    دامپزشکان نیز همانند پزشکان از زمان‌های بسیار طولانی مورد احترام مردم قرار داشتند. در لوح حمورابی (2200 سال قبل از میلاد) ارزش کار فردی که به معالجه گاو و سایر حیوانات می‌پرداخته تعیین شده است.شما به‌عنوان فعال این حوزه باید به تشخیص، درمان و تحقیق روی بیماری‌های حیوانات خانگی، دام‌ها و حیوانات باغ وحش‌ها بپردازید. پیش از هر چیز باید بدانید که این کار جزو مشاغل تمام وقت بوده و حتی ممکن است برای درمان یک حیوان یک روز کامل یا چند روز را زمان بگذارید. اینکه شما از شاخه پزشکی، درمان دام را برگزیدید باید بدانید که از نظر درآمدی با دیگر شاخه‌های پزشکی تفاوتی ندارید.

    احتمال دارد شما گاهی مسئول بررسی بهداشت و رعایت استانداردها در باغ‌وحش‌ها، مغازه‌های فروش حیوانات خانگی، اصطبل‌ها، بازارهای فروش حیوانات و غیره باشید. فراموش نکنید دامپزشک در بخش‌های مختلف می‌تواند کار کند. برخی از آنها که در حوزه سلامت عمومی فعالیت دارند، مسئول پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام هستند. برخی دیگر که در این صنعت فعال هستند، مسئول آزمایش و نظارت بر تولید دارو، محصولات شیمیایی و بیولوژیکی مربوط به حیوانات هستند. همچنین یک دامپزشک می‌تواند با موافقت مراجع دولتی نسبت به تاسیس مطب، داروخانه دامپزشکی، آزمایشگاه دامپزشکی یا مرکز واکسیناسیون دام و طیور اقدام کند.

    وظایف دامپزشک
    وظایف یک دامپزشک روشن است و باید حیوانات مورد نظر را در دوره‌های مشخص چکاب کند و برای درمان بیماری‌های عفونی، حرکتی و تغذیه‌ای و غیره آمادگی کامل داشته باشد. بعد از اینکه تشخیص بیماری تکمیل شد باید به صاحب حیوان مشاوره‌های لازم از جمله تغذیه داده شود. همچنین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های مشترک با انسان را مانند هاری، بروسلوز، مشمشه و غیره باید آموزش دهید تا از انتقال آن جلوگیری کنید. از سوی دیگر باید حوصله کافی را برای درمان یک حیوان دارا باشید.

    به این دلیل که ممکن است کوچک‌ترین خطا در درمان باعث مرگ حیوان شود اما تشخیص درست و درمان شما باعث نجات آن دام می‌شود. به‌عنوان مثال، شکستگی استخوان حیوانی مانند سگ بسیار برای آن حیوان زجرآور است و داروهایی که به آن حیوان تجویز می‌کنید و همچنین شکسته‌بندی که انجام می‌دهید از جمله کارهایی است که به نظر ساده می‌آید اما در واقع بسیار مشکل خواهد بود. روش شما برای درمان باید دلسوزانه و صبورانه در برخورد با صاحبان حیوانات باشد. زیرا در بسیاری از مواقع صاحبان حیوانات نسبت به حیوان دست آموز خود احساس دلبستگی زیاد پیدا می‌کنند و هنگام معالجه و درمان باید به این نکته توجه زیادی داشت.

    خودتان را تقویت کنید
    برای اینکه انرژی و حوصله کافی برای درمان حیوانات داشته باشید ابتدا باید خودتان را تقویت کنید و انواع ویتامین‌ و پروتئین را در برنامه غذایی خود بگذارید. به این دلیل که ممکن است برای معالجه بیماری یک گاوداری یا مرغ‌داری یا هر مرکز دیگر نگهداری حیوانات ناچار باشید ساعات طولانی بدون وقفه کار کنید.

    همچنین نباید ورزش روزانه خود را فراموش کنید. ورزش روزانه باعث می‌شود آمادگی بدنی شما بالا برود و در کارهایی که ممکن است به قدرت بدنی نیاز باشد شما به راحتی می‌توانید آن کار را انجام دهید. یکی از آن کارها جابه‌جایی دام برای معاینه یا نگه داشتن پای دام برای گچ گرفتن در مدت طولانی است. همچنین باید دقت کافی در خوراک روزانه خود داشته باشید و از مصرف زیاد چربی بپرهیزید. مصرف زیاد چربی باعث می‌شود تا شما چابکی لازم را برای کارها نداشته باشید.

    تبلیغات در روستاها
    کار اصلی شما به دور از شهر است. به بیان بهتر شما باید از زندگی شهری فاصله بگیرید تا بتوانید پول بیشتری کسب کنید. شما باید آمادگی این کار را داشته باشید که هر لحظه و هر زمان از شبانه روز برای درمان راهی شوید. ممکن است یک دام در نیمه‌های شب نیاز به درمان داشته باشد و این وظیفه شما است تا این موجود جاندار را نجات دهید و به چرخه حیات بازگردانید. شما باید برای گسترش کار خود تبلیغات‌تان در روستاها انجام دهید. این تبلیغات باید در قالب تراکت یا کارت ویزیت باشد. البته تبلیغات محلی نیز در این رابطه بی‌تاثیر نیستند و باید این موضوع را هم در برنامه‌های خود قرار دهید.

    آموزش‌های تربیت حیوانات
    تربیت حیوانات یا دست آموز کردن آنها اشاره به آموزش دادن حیوانات برای انجام واکنش در شرایط یا به محرک‌های خاص دارد. این آموزش‌ها می‌تواند برای اهداف خاصی نظیر مصاحبت، ردیابی، حفاظت، سرگرمی یا تمامی این موارد صورت گیرد. یک مربی بسته به واکنش‌های حیوان می‌تواند از روش‌های تشویقی یا تنبیهی استفاده کند. همچنین ممکن است برخی تعلیم‌دهندگان از دانش تجزیه تحلیل رفتار حیوانات یا شرطی‌شدن فعال برخوردار باشند، اما در حقیقت روش‌های متعددی برای آموزش وجود دارد که به تاییدیه‌های قانونی نیاز نداشته یا مورد تایید هستند.

    در همه روستاها برای نگهداری از گله یا دام‌هایی مانند گاو از سگ استفاده می‌کنند. اما سگ‌ها نیز نیاز به درمان دارند و باید برای مقابله با سودجویان آماده باشند. به همین منظور چکاب‌های دوره‌ای این نگهبانان گله می‌تواند درآمد قابل توجهی را برای شما به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید با آموزش سگ‌ها برای کارهای مختلف این موجودات را به حیواناتی قوی در کنار انسان‌ها تبدیل کنید و آموزش‌های لازم را به آنها بدهید.

    ممکن است برخی افراد نتوانند هر چند مدت یک‌بار حیوان خود را برای درمان یا آموزش به مطب شما بیاورند در این صورت شما باید این کار را انجام دهید و به محل نگهداری حیوان بروید. همچنین می‌توانید چگونگی شیوه آموزش را به صاحب حیوان بگویید تا زحمت آموزش را خودشان بکشند. دستوری که به سگ داده می‌شود باید کوتاه باشد نه جمله.

    درآمدزایی از بخش‌های خدمات
    تزریق واکسن‌های دوره‌ای یکی از کارهایی است که شما می‌توانید برای کسب درآمد بیشتر انجام دهید. دام‌ها هر چند مدت یکبار باید بدن‌شان نسبت به بیماری‌ها ایمن شود و این کار باید توسط واکسن‌های دوره‌ای انجام شود. ممکن است برخی‌ کارها برای صاحبان حیوانات صرفه اقتصادی نداشته باشد و انجام ندهند اما این کار از ملزومات حیات دام‌هایشان است و اصلا در این موضوع غفلت نمی‌کنند. واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و با ارزشی است که به‌وسیله آن با هزینه کم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های عفونی جلوگیری کرد.

    با اجرای برنامه واکسیناسیون همگانی در جهان، شیوع بسیاری از بیماری‌های خطرناک دربین شیرخواران، کودکان و بالغان کاهش بارزی پیدا کرده است به‌طوری‌که اکنون شیوع بیماری‌های خطرناکی چون دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک و فلج کودکان با واکسیناسیون همگانی با موفقیت کنترل و در بسیاری از کشورها عملا به حداقل میزان خود رسیده است، یا بیماری آبله که با واکسیناسیون همگانی و پیگیری جهانی ریشه‌کن شده است. به بیان بهتر اگر دام‌ها سلامت نباشند انسان‌ها نیز در خطر هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو