عصر بازار

وزیر نفت:

اقتصاد مقاومتی در پسابرجام زودتر عملیاتی می‌شود

عصر اعتبار- وزیر نفت با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های بالا و پایین‌دستی نفت از قراردادی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یک شرکت اروپایی با ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

اقتصاد مقاومتی در پسابرجام زودتر عملیاتی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، زنگنه در همایش صنعت نفت دانش بنیان تبلور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: قراردادی بین شرکت صنایع پتروشیمی و یک شرکت اروپایی برای ساخت واحد تبدیل متانول به پروپیلن منعقد شده است که ارزش اولیه آن 500 میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: ایجاد شرکت‌های اکتشاف و تولید از موضوعات مطرح در قراردادهای جدید نفتی است که امروز عده‌ای با آن مخالفت می کنند، اما درست مانند ایجاد شرکت پتروپارس بعدها خواهند گفت که این طرح از سوی آنها ارائه شده و خودشان متولی‌اش بودند.

    وزیر نفت با بیان این‌که صنعت نفت از همان ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جهت عملیاتی‌کردن آن حرکت کرده و آن را در دستور کار قرار داده است، افزود: وزارت نفت با جدیت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در صنعت نفت پس از ابلاغ آن پیگیری کرده است.

    وی با بیان این که بند ٢ این سیاست، دال بر پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: دستیابی به جایگاه نخست دانش‌بنیان در منطقه موضوعی است که بر فعالیت‌های صنعت نفت حاکم است و آن را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

    زنگنه با اشاره به این‌که این همایش در ادامه اقدام‌های موثر صنعت نفت در این حوزه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: لازم است در اینجا به نکته‌ای اشاره کنم؛ برخی تصور می کنند که اقتصاد مقاومتی با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها کند می شود، در حالی که این موضوع برعکس است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پسابرجام بیشتر و زودتر عملیاتی خواهد شد.

    زنگنه با تاکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی را حوزه حائز اهمیت دیگری در زمینه پایین‌دست اظهار کرد: با استفاده از منابع حاصل از جلوگیری از اتلاف انرژی می‌توان افزون بر بهینه‌سازی مصرف، به ایجاد ثروت نیز دست یافت.

    وی با بیان این‌که موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دیده شده است، گفت: افزون بر پروژه‌هایی مانند برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، نوسازی ناوگان اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و تاکسی‌ها‌، بهبود وضع موتورخانه‌ها و ... که هم‌اکنون دنبال می‌شود دهها میلیارد دلار پروژه دیگر نیز در زمینه‌ی اصلاح الگوی مصرف قابلیت اجرا دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی