عصر بازار

خسارت ۲۱۸ میلیاردی بارندگی و سیل به کشاورزی خوزستان

عصر اعتبار- بارندگی شدید، تگرگ، باد و سیل ناشی از آن طی روزهای گذشته در استان خوزستان خسارات زیادی به کشاورزی این استان وارد کرده است که به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان، بر اساس برآوردهای اولیه به حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حدود ۲۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

خسارت ۲۱۸ میلیاردی بارندگی و سیل به کشاورزی خوزستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: به دلیل بارندگی‌های بسیار سنگین و بی سابقه که به بیش از 175 میلیمتر رسید، تگرگ، باد شدید با سرعتی بیش از 90 کیلومتر در ساعت و سیل ناشی از آن، ناچار شدیم خروجی سد دز را باز کنیم و نهایتا خسارات سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله، زراعت، باغبانی، دام و طیور، تاسیسات گلخانه‌ای، موتور پمپ‌ها و جایگاه‌های دام در برخی از شهرستان‌های این استان وارد شده است.

    وی افزود: عرصه‌های زارعی، باغی و تولید نیشکر استان خوزستان به بیش از یک میلیون هکتار می‌رسد که براساس برآوردهای اولیه حدود 200 هزار هکتار از این عرصه‌ها با خسارات سنگینی مواجه شده‌اند که میزان خسارت به حدود 218 میلیارد تومان می‌رسد.

    شرایط پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خوزستان از نظر بیمه محصولات کشاورزی جزو پیشروترین تولیدکنندگان در کشور هستند، ادامه داد: بیش از 70 درصد کشاورزان و باغداران این استان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند که بسته به نوع بیمه‌ای که از آن استفاده کرده‌اند و در صورت اینکه عرصه‌های آن‌ها 100 درصد خسارت دیده باشد، می‌توانند تا 2.5 میلیون تومان به ازای هر هکتار از این صندوق خسارت دریافت کنند.

    چنگلوایی با بیان اینکه وضعیت بیمه‌ محصولات کشاورزی از نظر تعرفه‌ و نرخ‌های بیمه نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، گفت: از امروز کارشناسان بیمه به صورت آماده باش کامل در همه مناطق خسارت دیده مشغول بررسی و ارزیابی میزان خسارت وارد شده به بخش‌های مختلف کشاورزی خوزستان هستند که آمار دقیق‌تر میزان خسارت وارد شده طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

    وی اعلام کرد: کشاورزانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند به عضویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی درآیند و از پوشش‌های بیمه‌ای آن استفاده کنند و خساراتی به عرصه‌های تولیدی‌شان وارد شده است، جبران خسارات وارد شده به آن‌ها از طریق ستاد بحران کشور پیگیری می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو