عصر بازار

برگزاری دومین مرحله از همایش دوسالانه کارشناسان بانک کشاورزی

عصر اعتبار- دومین مرحله از همایش دوسالانه کارشناسان بانک کشاورزی با هدف برنامه ریزی و ارائه راهکارهای عملی موثر به منظور تحقق هرچه بیشتر اصول اقتصاد مقاومتی و استفاده از فرصت های پسابرجام در سال جدید، صبح روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در مرکز آموزش این بانک در بابلسر برگزار شد.

برگزاری دومین مرحله از همایش دوسالانه کارشناسان بانک کشاورزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این مرحله از همایش که دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل،اعضای هیئت مدیره،مدیران امور و حدود هزار نفر از کارشناسان این بانک حضور داشتند،دکتر شهید زاده طی سخنانی دکتر شهید زاده با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان « اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل»  و همچنین الزامات اقتصاد مقاومتی از دیدگاه ایشان، به تشریح نقش بانک کشاورزی در اقتصاد مقاومتی پرداخت .

    وی افزود: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، بازشدن شرایط اقتصادی پس از برجام، پیش بینی رشد اقتصاد در برنامه ششم که حدود 8درصد از این رشد باید از محل بهره وری باشد همچنین جایگاه ‌بانک ‌کشاورزی به‌ عنوان ‌تأمین کننده منابع بخش‌ کشاورزی در برنامه ششم تصریح کرد: باید  افزایش بهره‌وری پیش‌بینی شده در قانون برنامه بودجه را در کلیه زیر بخش‌ها که نقش ذاتی بانک است محفوظ کنیم و منابع صندوق توسعه ملی در بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری که بتواند منافع کشور را تضمین کند مصرف شود.

    دکتر شهیدزاده تدوین و اجرای طرح های دانش بنیان در بخش کشاورزی برای تحقق نقش ذاتی بانک کشاورزی را یکی دیگر از ضرورت های اجرای وظایف این بانک در اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: آسیب شناسی نقاط ضعف بانک در بخش اعتباری و مشتریان اعتباری و همچنین پاسخگویی به نیاز مشتریان اعتباری و تجهیز منابع یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی گفت: در این خصوص دولت به ‌منظور حمایت از بخش کشاورزی در برنامه ششم مبلغ 5000 میلیارد نقدی برای افزایش سرمایه سال 94 و مبلغ 50،000 میلیارد ریال افزایش سرمایه در بودجه سال 95اختصاص داده است. این درحالی است که  مبلغ 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در بودجه سال 1395  و مبلغ 200 میلیون دلار نیز برای طرح های دانش بنیان اختصاص یافته است.

    دکتر شهیدزاده  اضافه کرد: اختصاص مبلغ 75،000 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی‌های دولت و بانک‌ها و سالانه 10 درصد از منابع صندوق توسعه به بانک کشاورزی از دیگر برنامه های دولت در این زمینه است.

    مدیرعامل بانک کشاورزی با  تأکید بر نقش سرمایه فکری در موفقیت سازمان های امروز افزود: سرمایه فکری در سازمان‌های مدرن، نقش اساسی ایفا می کند و قسمتی از شالوده کسب و کار در قرن حاضر محسوب می شوند گفت: دنیای امروز، عصر تغییر «پارادایم های سازمانی»است و لابیرنت یا «هزارتو» تمثیل سازمان های پویای معاصر است.

    وی اصلی ترین کارکرد گردهمایی کارشناسان را یادگیری تعاملی (فرایند ارضای نیازهای شناختی) و اثرگذاری سازمانی دانست و گفت: کارشناسان  به عنوان حرفه ای های سازمانی باید این اصل را  بیاموزند که به طور مستمر و مداوم «یاد بگیرند» و «اثرگذاری» داشته باشند و تلاش نتیجه یادگیری را به ارزش های انسانی و اقتصادی تبدیل کنند.

    مدیر عامل بانک کشاورزی در تشریح جایگاه کارشناسان در بانک به «حرکت وضعی و انتقالی کارشناسان اشاره کرد و گفت:در حرکت وضعی رشد توانایی های شخصی از طریق توسعه تخصصی حرفه ای است و در حرکت انتقالی، کارشناسان نگاهی با فاصله به خود و سازمان داشته و نقاط قوت و ضعف خود و سازمان را آشکار                می کنند و تلاش دارند برای تحقق توسعه و بهبود سازمان  و مدیریت را تحقق بخشد و با رعایت هم پیوندی و اصول سازمانی تصویری مثبت از چشم انداز سازمان ایجاد کند.

    وی ادامه داد: محور اصلی تفکر کارشناسی در سازمان های معاصر یاد گیری تعاملی است که رشد همزمان همه لایه ها وسطوح سازمانی مهم ترین نتیجه آن است.

    دکتر شهیدزاده با اشاره به اینکه سازمان های معاصر، نسبت به آینده، آینده نگری و آینده شناسی حس گرهای پویا دارند و کارشناسان در امتداد نگرش علمی خود، نقش« افق گرایی»و «دیده بانی»خواهند داشت خاطر نشان کرد:کارشناسان باید تمام سازمان را که مشتمل از تمام گروه های حرفه ای و اداری است را رصد کنند زیرا  هشدار دهندگی ناشی از «حس آینده گرایی»برای حفاظت سازمان ضروری است.

    وی گفت: کارشناسان در برابر گروه های ذی نفوذ سازمان دارای «تعهد خلاق» و چند جانبه هستند و در برابر آنها و سازمان خود «احساس تعهد» می کنند.

    مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به شناخت استعداد شغلی کارشناسان اشاره کرد و گفت: در صورتی که کارشناسان به حاشیه نشینی و انزوای سازمانی رانده شوند، ‌فاقد نقش مولد بودن و بالندگی سازمانی خواهند بود، بنابراین سازمان لازم است«استعداد نهفته» را که استعدادی است که فرصت بروز و ظهور نداشته را به« استعداد آشکار و واقعی» که استعدادی است که فرصت بروز و ظهور خواهد یافت را تبدیل کند و این امر، افزایش « تعلق خاطر سازمانی» و « رضایت شغلی»کارشناسان را فراهم خواهد کرد .

    دکتر شهید زاده بر شناخت نیاز مخاطب و بازار هدف ،سرعت عمل و دقت ،استفاده از قدرت خلاقیت برای تسهیل تعامل با مشتریان و ارباب رجوع ،افزایش شمار مشتریان و نقش آفرینی در سودآوری،بازنگری در رفتار و عملکرد با هدف اصلاح امور توسط کارشناسان تأکید کرد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه  سازمان های پیشتاز در عصر انقلاب فناوری و اطلاعات سازمان هایی هستند که ضمن رصد تغییر و تحولات نوظهور پیرامونی، راه های غلبه بر آن را پیدا می کنند افزود:در محیط متلاطم و متغیر امروزی ، مزیت رقابتی سازمان ها، همانند گذشته فقط در بخش مالی محدود و خلاصه نمی شوند، زیرا موفقیت و مزیت رقابتی سازمان ها نسبت به یکدیگر، در چگونگی بهره‌گیری از دانش، مهارت کارکنان و میزان اهمیت سرمایه فکری به دست می آید. به این دلیل سازمان ها، باید با بهره‌گیری از سرمایه فکری، قابلیت یادگیری سازمانی‌شان را افزایش دهند تا امکان بهره وری را فراهم آورند.

    وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم سازمان های امروزی، کاهش هزینه، بهبود کیفیت محصولات و نوآوری در ارائه خدمات است تا بتوانند موقعیت و جایگاه  مناسبی در محیط کسب و کار و حوزه فعالیت خود پیدا کنند، تصریح کرد: بی تردید توانایی، قابلیت و استعداد های کارکنان این سازمان ها به تحقق چنین اهدافی کمک می کند.

    مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد: مدیران سرمایه های انسانی، قلب سرمایه های فکری هستند و به مجموعه ای از ، مهارت، ابتکار ، توانایی ،رضایت مندی ، تعهد سازمانی، کارگروهی، اعتماد به نفس، تمایل به تسهیم دانش کارکنان، اطلاق می شوند که بر ایجاد ارزش اقتصادی سازمان تأثیر می گذارند. به عبارت دیگر ، موفقیت هر سازمان، به سرمایه فکری آن بستگی دارد.

    بر اساس این گزارش، دومین مرحله از همایش دوسالانه کارشناسان بانک کشاورزی صبح روز شنبه 28 فروردین با حضور مدیرعامل،اعضای هیئت مدیره ،مدیران امور و حدود هزار نفر از کارشناسان حوزه های مختلف این بانک از سراسر کشور در مرکز آموزش بانک کشاورزی  در بابلسر برگزار شد.

    این گزارش می افزاید، بیان دیدگاه ها و نظرات اعضای هیئت مدیره،تشکیل نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاه،و بیان دیدگاه ها و نظرات کارشناسان منتخب ، از دیگر برنامه های این همایش بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو