عصر بازار

میلیاردرهای آمریکایی ۱۰ سال بیشتر از فقرا عمر می‌کنند

عصر اعتبار- نتایج یک تحقیق نشان داد امید به زندگی در میان میلیاردرهای آمریکایی حداقل ۱۰ سال بیشتر از از فقیرترین اقشار جامعه این کشور است.

میلیاردرهای آمریکایی ۱۰ سال بیشتر از فقرا عمر می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که نابرابری درآمدی در آمریکا همچنان در حال افزایش است، نتایج یک مطالعه علمی نشان می دهد که امید به زندگی در میان میلیاردرهای آمریکایی حداقل 10 سال بیشتر از از فقیرترین اقشار جامعه این کشور است.

    بر اساس تحقیق جدیدی که در مجله اتحادیه پزشکی آمریکا منتشر شده، امید به زندگی شهروندان پر درآمد آمریکایی در فاصله سال های 2001 تا 2014، 2 تا 3 سال افزایش یافته، در حالی که امید به زندگی اقشار فقیر این کشور بسیار کم افزایش یافته یا اصلا افزایشی نداشته است.

    تحقیقات زیادی تاکنون انجام شده که نشان می دهد سلامت و ثروت دو موضوع وابسته به هم هستند و وقتی میزان درآمد شما افزایش پیدا می کند، این دو با هم ارتقا پیدا می کنند. اما امسال، وضعیت طبقه متوسط و افزایش لجام گسیخته شکاف درآمدی در میان شهروندان آمریکایی یکی از مسائل محوری مطرح در مناظره های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

    سال گذشته نتایج یک تحقیق نشان داد که نرخ مرگ و میر در میان سفید پوستان میانسال عمدتا به دلیل خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل در حال افزایش است. تحقیق انجام شده در سال جاری که امروز منتشر شده ضمن تاکید بر این نکته که نابرابری در آمریکا تبعاتی فراتر از ثروت و درآمد دارد.

    یک مرد 40 ساله متعلق به یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا را در نظر بگیرید. امید به زندگی وی به طور متوسط 87 سال است. اما امید به زندگی همتای وی که متعلق به یک درصد فقیر جامعه آمریکاست به طور متوسط تا قبل از جشن تولد 73 سالگی است. در میان زنان که معمولا امید به زندگی بیشتری دارند، این شکاف کمتر، اما همچنان قابل توجه است. امید به زندگی در میان ثروتمندترین زنان آمریکایی تقریبا 89 سال است که حدود 10 سال بیشتر از فقیر ترین زنان این کشور است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو