عصر بازار

تاکید ایران و ونزوئلا بر گسترش روابط اقتصادی

عصر اعتبار- در دیدار قائم مقام وزیر صنعت جمهوری اسلامی ایران با ‌معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی و وزیر صنایع و همچنین وزیر خارجه ونزوئلا،‌ راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور بررسی شد

تاکید ایران و ونزوئلا بر گسترش روابط اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دانشجو، مجتبی خسروتاج در دیدار با «میگل آنخل پزو آباد» معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی و وزیر صنایع و خانم «رودریگز گومز» وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به اینکه ایران در سال گذشته با حدود 42 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و 41 میلیارد دلار واردات همراه بوده است، گفت: این آمار نشانگر تراز تجاری مثبت ایران است، از این رو ما می توانیم در زمینه توسعه صادرات تعاملات خوبی را با کشور ونزوئلا داشته باشیم.


    وی تجارب زیاد و تولید تقریبی 30 میلیارد دلاری در بخش محصولات نهایی پتروشیمی، ‌ تولید محصولات در بخش صنایع فولاد، ‌ شیمیایی، ‌ غذایی، ‌ لوازم خانگی و ...، خود‌کفایی در بخش‌های کشاورزی که پس از انقلاب در ایران محقق شد را تنها بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی دانست که می توان در تعاملات دو جانبه به آنها توجه کرد و از این گونه سرمایه گذاری‌ها در راستای خروج از وابستگی به نفت می توان بهره برد.

    قائم مقام وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت در ادامه معادن، ‌ دارو صنایع دارویی، ‌ صنایع پایه مثل آلومنیوم، ‌ فولاد و ...، ‌صنایع خودروسازی، ‌ غذایی، ‌ لوازم خانگی، ‌ شیمیایی و نساجی را از زمینه های همکاری برشمرد که ایران توانایی انجام و همکاری آنها را در ونزوئلا دارد. خسروتاج، ‌ واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی را از مواردی ذکر کرد که تلاش شده به آن توجه شود.

    وی، محور همکاری‌ها با کشور ونزوئلا را متنوع و گسترده عنوان کرد که می توان با ایجاد کیمته همکاری‌های دو کشور و همچنین انجام سفر و ‌برگزاری نمایشگاه‌ها به این مهم بیش از پیش پرداخت.

    در ادامه این دیدار خسروتاج به بیان برخی مشکلات و مسائل شرکت‌های صنعتی و تولیدی در ونزوئلا اشاره کرد که به صورت موردی بررسی شد. در این دیدار «میگل آنخل پزو آباد» معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی و وزیر صنایع ونزوئلا با استقبال از ارتقای سطح همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی دو کشور، گفت: افزایش تولید و توسعه اقتصادی یکی از اهداف مهم ما محسوب می شود که امیدواریم در این راه بتوانیم از توانمندی سایر کشورها بهره مند شویم.

    وی با بیان اینکه ونزوئلا در این راستا محورهای کاری را برای خود مشخص کرده است، ابراز امیدواری کرد؛ ایجاد و تقویت سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی بتواند در توسعه آنها موثر باشد.

     

    وزیر صنایع ونزوئلا ادامه داد: دراین راستا از کمک، ‌ ارائه ایده ها و همکاری با ایران استقبال می کنیم تا بتوانیم در زمینه ترویج و توسعه صادرات و جایگزینی واردات و موارد وارداتی خود گام برداریم.

    وی همچنین پیگیری موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی برخی شرکت‌های صنعتی ایرانی در این کشور را مورد تاکید قرار داد و مقرر شد در این رابطه اقدامات لازم انجام شود.

    همچنین در این دیدار «رودریگز گومز» وزیر خارجه ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات دو جانبه ایران و ونزوئلا بر بسط و  تعمیق روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو