عصر بازار

گروه ۲۰ از رشد ضعیف اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرد

عصر اعتبار- گروه ۲۰ با انتشار بیانیه ای مشترک، از رشد ضعیف اقتصادی و ضعف تولید و فروش کالا ابراز نگرانی کرد.

گروه ۲۰ از رشد ضعیف اقتصاد جهان ابراز نگرانی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزیران دارایی و رئیسان بانک های مرکزی گروه اقتصادی 20، جمعه شب به وقت واشنگتن با انتشار بیانیه ای مشترک، 'پایین ماندن رشد اقتصادی و نوسان در آمارها، تردید درباره چشم انداز رشد جهانی و چالش های پیش روی صادرکنندگان کالاها و تورم بسیار پایین' را باعث نگرانی دانستند.
    این بیانیه همچنین از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، درگیری های جغرافیای سیاسی، تروریسم و هجوم پناه جویان، به عنوان مشکلاتی برای اقتصاد جهان یاد می کند.
    مسئولان اقتصادی کشورهای گروه 20 در این بیانیه، بار دیگر بر تعهد پیشین خود برای مشورت با یکدیگر در زمینه نرخ ارز پای فشردند و تاکید کردند که از کاهش ارزش واحدهای پولیِ خود به عنوان مزیت رقابتی پرهیز خواهند کرد.
    در بیانیه مشترک گروه 20، هیچ راهکار تازه ای برای افزایش رشد اقتصاد جهان پیشنهاد نشده است.
    صندوق بین المللی پول هفته گذشته تخمین سابق خود از رشد اقتصاد جهان در سال 2016 را کاهش داد و پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی در بیشتر اقتصادهای بزرگ جهان کمتر از انتظار خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی