عصر بازار

موانع همکاری بیمه هرمس آلمان با ایران رفع شده است

عصر اعتبار- مدیرعامل دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریا آلمان گفت: با رفع موانع همکاری بیمه هرمس آلمان با ایران، در سفر اردیبهشت ماه وزیر اقتصاد آلمان به تهران، آغاز همکاری دوباره این بیمه با این کشور به طور رسمی اعلام می شود.

موانع همکاری بیمه هرمس آلمان با ایران رفع شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، «برترام بروساردت» در نشست هیات تجاری ایالت باواریا آلمان با رئیس اتاق تهران تنها مانع پیش روی همکاری‌های اقتصادی میان بنگاه‌های دو کشور را «موضوع فاینانس (تامین مالی)» دانست و از حل این مشکل و دیگر مسائل بانکی تا پایان سال 2016 میلادی خبر داد.
    مدیرعامل دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریا آلمان اعلام کرد مذاکرات مفصلی در آلمان برای شکلگیری مناسبات بانک‌های این کشور با ایران در جریان است.
    بروساردت افزود: مذاکراتی سازنده با بانک‌های کوچک و متوسط آلمان برای گشایش ال‌.سی (اعتبار اسنادی) و راه‌اندازی فاینانس با ایران آغاز شده است و برخی بانک‌های آلمانی امکان همکاری با برخی بانک های ایرانی را بررسی کرده اند.

    ** رشد 50 درصدی تجارت باواریا با ایران
    مدیر امور خاورمیانه وزارت اقتصاد و فناوری ایالت باواریا آلمان در این نشست، نسبت به آغاز همکاری‌ بیمه هرمس با ایران در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.
    «فلوریان اوبرمایر» گفت: پیش از سفر به تهران، به صورت تلفنی با وزیر اقتصاد آلمان درباره بیمه هرمس و آخرین وضع همکاری این نهاد مالی با ایران صحبت کردم که وی از مذاکرات سازنده‌ای که در پیش است خبر داد و ابراز امیدواری کرد اوایل ماه می میلادی (اردیبهشت ماه) خبرهای خوبی از آغاز همکاری‌ها به گوش برسد.
    وی اعلام داد تجارت ایالت باواریا آلمان با ایران در ماه ژانویه 2016 میلادی (دی- بهمن گذشته)، 50 تا 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن رشد داشت.

    ** بانک های آلمانی محافظه کاری را کنار بگذارند
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این نشست یکی از مشکل های جدی بر سر راه گشایش همکاری‌ها را مسائل بانکی و بیمه عنوان کرد.
    «مسعود خوانساری» گفت: از هنگام آغاز توافق هسته‌ای میان ایران و غرب در سال 1394، مذاکرات و توافق‌های متعددی میان بنگاه‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی صورت گرفته و توافق‌های اقتصادی تازه‌ای نیز در راه است؛ با این همه گره مساله نقل‌وانتقالات مالی و پوشش بیمه‌ای پروژه‌های مشترک همچنان باز نشده است.
    خوانساری به برخی توافق های صورت گرفته بانکی و بیمه‌ای میان ایران و برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و ایتالیا اشاره و یادآوری کرد برای دستیابی به نتیجه نهایی توافق های تجاری میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، بانک‌های آلمانی باید محافظه‌کاری را کنار گذاشته و مساله فاینانس پروژه‌های همکاری با ایران را هر چه زود‌تر به راه اندازند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به حجم پنج میلیارد و 500 میلیون یورویی تجارت ایران و آلمان در سال‌های نه چندان دور اشاره کرد و گفت: به دنبال تحریم‌ها، حجم همکاری دو کشور نصف شد و امروز اگر دو طرف برای بازگشت رونق مراودات باید فرصت‌ها و روزهایی را که سپری می‌شود از دست ندهند.
    به گزارش ایرنا، اواخر بهمن ماه سال 1394 هیات 60 نفره اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به ایالت باواریا آلمان سفر کرد.
    خوانساری در آن سفر در دیدار با «الیزه آیگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا، گفت: آلمان اگر خواهان حضور در اقتصاد ایران است باید تامین مالی و فاینانس را جدی بگیرد و به سرمایه گذاری دست بزند.
    به گفته وی، در زمان تحریم که روابط تجاری ایران و آلمان به پایین ترین میزان رسید، دو میلیارد و 500 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور بود.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و آلمان پس از 14 سال توقف، اردیبهشت ماه امسال با حضور «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان که معاون صدراعظم این کشور است، برگزار شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو