عصر بازار

در جریان سفر موگرینی به تهران صورت گرفت؛

انتشار یادداشت همکاری های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی

عصر اعتبار- یادداشت همکاری های ایران و اتحادیه اروپا در جریان سفر « فدریکا موگرینی » مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کمسیونرهای این اتحادیه به جمهوری اسلامی ایران، در زمینه انرژی منتشر شد.

انتشار یادداشت همکاری های ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این یادداشت طرفین بر شروع گفت وگوی سطح بالا با هدف ایجاد اعتماد بین سهامداران دو طرف، ایجاد شرایط سرمایه گذاری تامین امنیت عرضه انرژی، ترویج استفاده از انرژی های پاک، مدیریت مصرف و افزایش بهره وری انرژی، ترویج بازار کارآمد و شفاف انرژی، انتقال دانش و فناوری و تشویق تجارت انرژی (و تامین مالی و حمل و نقل آن) تاکید کرده اند.
    همچنین اعلام شد: گفت وگوهای دو طرف درباره انرژی، بر ارزیابی های هیات تخصصی اتحادیه اروپا در تهران و اولویت مشخص شده، قرار خواهد داشت.
    علاوه براین دو طرف درباره موضوع های اصلی در زمینه نفت و گاز، تبادل اطلاعات در زمینه راهبرد های عرضه و تقاضا، شرایط سرمایه گذاری در ایران، توسعه زیرساخت های صادرات ایران، همکاری در عرصه های بین المللی و همکاری در زمینه های بالادستی و پایین دستی تاکید کردند.
    برابر این یادداشت همکاری، در بخش برق نیز بر تبادل اطلاعات راجع به راهبردها و توسعه ی زیرساخت ها، گفت وگو درباره چارچوب قانونی شفاف برای جذب سرمایه، همکاری در مورد بهره وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر، جمع آوری اطلاعات درباره بهره وری انرژی، فرصت های پیش بینی شده در میثاق شهرداران و پیگیری توافق پاریس تصریح شده است.
    ایران و اتحادیه اروپا همچنین ایجاد یک مجتمع تجارت انرژی با مشارکت نهادهای دولتی، تولیدکنندگان و . . . برای تحلیل شرایط و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری را خاطرنشان کردند.
    در همین زمینه مقرر شد تا نمایندگان دو طرف برای هدایت گفت وگوها تعیین شوند.
    به گزارش ایرنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صدر یک هیات عالی شامل هفت کمیسیونر از این اتحادیه دیروز ( شنبه ) صبح وارد تهران شد و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو