عصر بازار

زمان طلایی برای خانه‌دار شدن

عصر اعتبار- بازار مسکن یکی دو سالی است که با رکود مواجه است و در این میان برخی معتقدند که یخ بازار امسال آب می‌شود و برخی نیز افزایش قیمت را پیش روی این بخش مهم می‌بینند.

زمان طلایی برای خانه‌دار شدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه پیش بینی قیمت مسکن و اطلاع از آینده این بازار، مورد توجه عموم مردم قرار داشته و از آنجایی که سهم زیادی از متقاضیان بازار مسکن، زوج های جوان در شرف تشکیل خانواده و یا اجاره نشین ها هستند، بنابراین اینکه در آینده چه اتفاقی در بازار مسکن رخ می‎دهد، و بهترین زمان برای خرید خانه کی فرا می رسد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    بر پایه این گزارش عده‌ای از کارشناسان، پیش‌بینی بازار آرام مسکن را در سال جاری دارند و در مقابل اما برخی تحلیلگران بازار خبر از احتمال افزایش قیمت‌ها می‌دهند‌.

    در همین ارتباط احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به دلیل اینکه فعالیت‌های اقتصادی سودمند در کشور در چند سال گذشته تحت تاثیر تحریم بوده و بسیاری از سرمایه‌ها به سمت ساخت‌وساز رفته است در حال حاضر شاهد افزایش واحدهای مسکونی خالی در سطح شهرها هستیم.

    وی در ادامه گفت: در حال حاضر حدود 2 میلیون واحد مسکونی خالی در سطح کشور وجود دارد که به دلیل مازاد بودن و کاهش تقاضای خرید هنوز به فروش نرسیده‌اند.

    سرحدی تصریح کرد: مسکن یک کالای اساسی و گران قیمت است و نمی‌توانیم توقع داشته باشیم تا بازار مسکن مانند بازار خودرو بسادگی و با تخصیص یک وام تکان بخورد.

    عضو سابق هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: همچنین مسکن یک کالای چند وجهی است و رونق بازار مسکن موجب رونق تمامی بخش‌های اقتصادی کشور و شکسته شدن رکود خواهد شد.

    وی با اشاره به شایعه تکان خوردن بازار مسکن و افزایش قیمت آن در نیمه خرداد ماه سال جاری بیان کرد: با وجود اما و اگرها در بازار بنظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک این بخش مهم صنعتی از رکود خارج شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی