عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد

تقویت رشد جهانی نیازمند سیاست‌های محکم‌تری است

عصر اعتبار- در حالی که شانس افزایش رکود و خطراتی نظیر بحران پناهجویان و خروج بالقوه بریتانیا از اتحادیه اروپا اقتصاد جهان را تهدید می‌کند، وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف وعده دادند که تمامی تلاش خود را برای حمایت از رشد اقتصادی انجام دهند.

تقویت رشد جهانی نیازمند سیاست‌های محکم‌تری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از بلومبرگ، کمیته ارشد مشاوره سیاسی صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای پس از نشست روز شنبه در واشنگتن اعلام کرد: «خطرات نزولی چشم‌انداز اقتصاد جهانی از ماه اکتبر افزایش یافته و در حال افزایش احتمال رکود عمومی بیشتر و افت ناگهانی جریان‌های سرمایه‌ای خواهد شد. ما یک سیاست متوازن‌تر و نیرومندتر را به کار خواهیم گرفت.» 

    این بیانیه منعکس‌کننده نگرانی سیاستگذاران در مورد کندی توسعه اقتصادی است. این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول این هفته چشم‌انداز جهانی خود را مجدد تنزل داده و هشدار داد که کندی رشد طولانی‌مدت این خطر را به وجود آورده که اقتصاد جهان در حال ورود به رکود است.

    بر اساس بیانیه رسمی کمیته پولی و مالی جهانی (‌IMFC)، استفاده از تمامی ابزارهای سیاسی به منظور تحریک واقعی و بالقوه رشد، ثبات مالی پیشرفته و  جلوگیری از خطرات کاهش قیمت، حیاتی است.

    کاهش پیش‌بینی
    صندوق بین‌المللی پول در ابتدای این هفته اعلام کرده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری 3.2 درصد رشد خواهد کرد که نسبت به پیش‌بینی 3.4 درصدی در ژانویه اندکی کاهش یافته است.  صادرات ضعیف و کندی سرمایه‌گذاری موجب این افت شده است.

    بعد از گردهمایی جداگانه نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن،  وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه 20 روز جمعه اعلام کردند که خطرات بهبود جهانی به ثبات رسیده در حالی که خطرات چشم‌اندازی نظیر تروریسم و خروج بالقوه بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان وجود دارد.

    در خصوص بازارهای درحال ظهور کمیته پولی و مالی جهانی اعلام کرد که صندوق در مورد گزارش ذخایر رسمی در SDR بحث خواهد کرد واحد ذخیره ارزی IMF در سال جاری یوآن را به سبد ارزهای خود اضافه کرده است. علاوه بر این، IMFC اعلام کرد بازبینی بعدی صندوق در خصوص حق رای در اواخر سال 2017 تکمیل خواهد شد و در آن قدرت بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه  افزایش خواهد یافت.

    آخرین تغییر نظارتی در ماه دسامبر به تایید سیاست‌گذاران آمریکایی رسید. این تغییر به بازارهای نوظهوری چون چین و هند قدرت بیشتری داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو