عصر بازار

لاریجانی:

ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت که پیشنهادی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده شده است که این مشکل در برنامه ششم حل شود.

ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان در بخش‌های نمایندگی در پاسخ به اخطار احمد توکلی نماینده تهران در مورد لزوم تغییر ندادن قانون در زمان بررسی بودجه علی‌رغم وجود مشکلاتی درخصوص حقوق بازنشستگان به ارائه توضیحاتی پرداخت.

    وی با وارد دانستن اخطار گفت که شورای نگهبان این ایراد را گرفته است که در زمان بررسی بودجه نباید قوانین دائمی را تغییر داد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به دیدار با کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح اشاره و اظهار کرد: حتما باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود اما برای این همسان‌سازی نباید منابع را دستکاری کرد از این رو به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد می‌دهیم که در برنامه ششم این مشکل را حل کنند تا نگرانی بازنشستگان کشور برطرف شود.

    براساس این گزارش بعد از پیشنهاد حسن کامران نماینده اصفهان در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به منظور کاهش اختلاف سطح و سایر کارمندان، توکلی با استناد به اصل 52 قانون اساسی در اخطاری گفت: شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس تاکید کرده که در زمان بررسی بودجه نمی‌توانید قانون را تغییر دهید و مجلس باید به این اصل تمکین کند.

    نماینده تهران ادامه داد: بنده نیز از تبعیض ناروا بیزارم اما در زمان بررسی بودجه جای طرح این مسائل نیست چراکه این موضوع به تغییر قوانین دائمی کشور نیازمند است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی