عصر بازار

چهل و هفتمین مجمع عمومی مراکز تجارت جهانی آغاز به کار کرد

عصر اعتبار- چهل و هفتمین مجمع عمومی مراکز تجارت جهانیWTC با حضور رؤسای مراکز تجارت جهانی و حدود ۶۰۰ هیأت بلندپایه اقتصادی از ۹۰ کشور دنیا و بدون حضور هیأت ایرانی در الجزیره آغاز به کار کرد.

چهل و هفتمین مجمع عمومی مراکز تجارت جهانی آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت جهانی ایران، چهل و هفتمین مجمع عمومی مراکز تجارت جهانی امروز با حضور جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی جهان با شعار (خوب بودن با هم از طریق رشد اقتصادی جامعه) در هتل 5 ستاره و جدید التأسیس الاوراسی (El Aurassi) مشرف به خلیج الجزایر در شهر الجزیره پایتخت کشور الجزایر آغاز بکار کرد. این اجلاس همه ساله در اردیبهشت ماه (آوریل) در یکی از شهرهای بزرگ دنیا و با حضور تمامی رؤسای مراکز تجارت جهانی، مسئولین برجسته اقتصادی و جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان جهت تبادل نظر و بحث و گفتگو در خصوص مسائل اقتصادی و رشد و توسعه روابط تجاری و بازرگانی کشورهای عضو برگزار می‌گردد. چهل و هفتمین مجمع عمومی مراکز تجارت جهانی WTC از تاریخ 29 فروردین الی 1 اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز تجارت جهانی الجزیره پایتخت کشور الجزایر برگزار میگردد.

    اتحادیه مراکز تجارت جهانی WTCA دارای دو نشست مهم سالانه میباشد اجلاس بهاره که همه ساله اوایل ماه می ومجمع عمومی که در ماه آوریل تشکیل میگردد لکن نشست مجمع عمومی تجارت جهانی از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار می‌باشد. شایان ذکر است مرکز تجارت جهانی WTC یکی از سازمان های بزرگ بین المللی اقتصادی جهان میباشد (سازمانی غیردولتی و غیرسیاسی) که مقر آن در شهر نیویورک آمریکا بوده و (مقر سابق این سازمان، برج‌ های دوقلویی بودند که در 11 سپتامبر 2001 کلاً منهدم شدند) و از سازمان تجارت جهانی WTO که مقر آن در شهر ژنو سوئیس میباشد کاملاً مجزا ومتفاوت است.

    مرکز تجارت جهانی ایران نیز فعالیت اجرائی خود را حدود 25 سال پیش در تهران آغاز نموده و در سال 1375 نیز رسماً به عضویت اتحادیه مراکز تجارت جهانی در نیویورک درآمده و از آن تاریخ به بعد بعنوان یکی از مراکز رسمی جهان شناخته شده است. لکن مسئولین مرکز تجارت جهانی ایران با ایجاد ارتباط با رؤسای سایر مراکز جهان سعی در رشد و توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها دارند و با استفاده از تجارب این مراکز در صدد ایجاد مرکز قدرتمندی در ایران میباشند. وظایف مراکز تجارت جهانیWTC ارائه خدمات مدرن بازرگانی به تجار و صاحبان صنایع در سراسر جهان در جهت تقویت مراودات تجاری است. همچنین مراکز تجارت جهانی در نقاط مختلف دنیا دارای ساختاری هماهنگ و استاندارد تشکیلاتی متحدالشکل میباشند. هریک از مراکز تجارت جهانی در هر یک از شهرهای بزرگ جهان قابل راه اندازی میباشند و باید مجهز به برج تجارت جهانی، مرکز بزرگ نمایشگاهی، مرکز همایشها، مرکز داوری و آموزش، باشگاه تفریحی و هتل های مدرن بین المللی باشند. در ضمن مراکز تجارت جهانی از طریق شبکه الکترونیک جهانی به هم متصل بوده و اطلاعات یکسان را بطور همزمان در اختیار اعضاء و مخاطبین خود قرار میدهند.

    براساس این گزارش: اتحادیه مراکز تجارت جهانی WTCA حدود60 سال پیش آغاز بکار نموده و از آن تاریخ تاکنون سعی بر این داشته است تا در فضایی همانند سازمان ملل، مقامات اقتصادی تمامی کشورهای جهان را علیرغم جنگ ها و یا اختلافات سیاسی آنها با هم، به دور از هرگونه کدورت و تنشی در زیر یک سقف گردهم آورد تا در خصوص مسائل اقتصادی و موضوعات مربوط به تجارت جهانی به مذاکره و بحث و گفتگو بپردازند. لکن اینگونه رفتارها از صلح طلبی این سازمان بین المللی حکایت داشته و با دعوت از مقامات تمامی کشورهای جهان، به دور از مسایل سیاسی و تنشهای موجود میان دولتها به فعالیت خود ادامه میدهد.

    برپایه این گزارش، مرکز تجارت جهانی World Trade Center یکی از سازمانهای بزرگ بین المللی اقتصادی جهان میباشد که در حال حاضر با بیش از350 مرکز در110 کشور دنیا و بالغ بر750،000 سازمان و شرکت تحت پوشش خود، یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین نهادهای جهانی است که مقر اصلی آن در شهر نیویورک آمریکا میباشد.

    این گزارش تصریح میکند که امسال با وجود پایان مذاکرات هسته ای و امضاء تفاهمنامه ایران با پنج کشور قدرتمند جهان و همچنین آغاز برجام و لغو تدریجی تحریمها، فضای مثبتی مهیا شده است تا مسئولین مرکز تجارت جهانی ایران در خصوص همکاریهای مشترک اقتصادی با مقامات کشورهای عضو مراکز تجارت جهانی و همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی به ایران به بحث و گفتگو بپردازند تا از این طریق موضوع تحریمهای بانکی و مناسبات جدید اقتصادی ایران با سایر کشورهای جهان مورد بررسی اعضاء قرار گرفته و تصمیماتی نیز در ارتباط با روان سازی مراودات تجاری فعالان اقتصادی ایران در عرصه جهانی و اعزام هیأتهای اقتصادی به ایران و بلعکس اتخاذ شود، برهمین اساس دیدارهای رسمی با تعدادی از مقامات سیاسی و اقتصادی جهان در دستور کار ریاست مرکز تجارت جهانی ایران هم قرار گرفته است.

    به همین خاطر برگزاری چهل و هفتمین مجمع عمومی تجارت جهانی در شهر الجزیره فرصت مناسبی را برای مقامات اقتصادی ایران بوجود آورده تا تنگناها و فشارهای بین المللی وارده از جانب کشورهای غربی بر اقتصاد ایران را بیش از پیش به گوش جهانیان رسانده و پیگیر مطالبات فعالان اقتصادی و کمکی به رفع یا حداقل کاهش فشار تحریمها خارجی باشند و همین امر باعث شده بود تا این اجلاس جهانی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. اما متأسفانه و در کمال تعجب بدلیل باز هم بدلیل کارشکنی و عدم همکاری برخی از مسئولین و دستگاههای دولتی، هیأت ایرانی به سرپرستی آقای سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران برای سومین سال پی در پی از حضور در مجمع عمومی تجارت جهانی باز مانده و به همین خاطر سخنرانی رئیس مرکز تجارت جهانی کشورمان نیز لغو گردید که اینگونه کارشکنی ها آنهم در دولت تدبیر و امید که ظاهراً خواهان رشد و توسعه اقتصادی ایران میباشد و رفع همه مشکلات و معضلات اقتصادی را به برجام ورفع تحریمها گره زده و بدنبال هیأتهای خارجی و جذب سرمایه گذاری خارجی میباشد جای تأمل دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی