عصر بازار

مبادلات تجاری ایران و چک گسترش می یابد

عصر اعتبار- باید نقشه‌ راهی برای گسترش روابط و همکاری‌های تجاری بین دو کشور ایران و چک تهیه شود تا شاهد توسعه مبادلات تجاری باشیم.

مبادلات تجاری ایران و چک گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امروز یکشنبه همایش مشترکی بین جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی ایران و هیئت تجاری چک در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد در این همایش مهدی جهانگیری کوهشاهی نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های تحریمی روابط بین دو کشور دچار نوساناتی شد که امیدواریم با تشکیل چنین گردهمایی و در آینده شاهد گسترش روابط تجاری و اقتصادی فیما بین دو کشور باشیم.

    وی در ادامه افزود: حضور هیئت مذکور فرصت مطلوبی برای بررسی ایده‌ها و مطالعه فرصت‌های پیش رو و برداشتن موانع تحریم است.

    جهانگیری با اشاره به امضای تعهد عدم دریافت مالیات مضاعف در سفر وزیر اقتصاد ایران به جمهوری چک ابراز کرد تاسیس اتاق تجاری چک  در آینده در تهران می‌تواند زمینه ساز همکاری های تجاری بیشتری باشد.

    وی تاکید کرد: کشور چک قابلیت‌های بالایی در صنعت آب و فاضلاب دارد و با توجه به جمعیت 78 میلیونی ایران، موقعیت استراتژیک، ذخایر طبیعی و معدنی، برخورداری از ثبات و امنیت ایران می‌تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری تاجران چک در آینده باشد.

    در این جلسه مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه چک نیز ضمن تایید سخنان جهانگیری ابراز کرد باید سعی شود عملیات بانکی جهت تسهیل روابط صنعتی و تجاری بین دو کشور سریعا رشد نماید.

    وی افزود:خاطرات خوبی از همکاری‌های بین دو کشور داریم و امیدواریم خاطرات خوب گذشته در آینده نیز تکرار شود و موجب شرکت چک در پروژه‌های مهم ایران بشود.

    وی تاکید کرد: ما آمادگی اجرای بسیاری از پروژه‌های تجاری، صنعتی را در کشور ایران داریم و می‌توانیم از برنامه‌های اقتصادی مدون و برنامه ریزی شده حمایت کنیم.

    وی با اشاره به اینکه چک می‌تواند به ایران در زمینه عضویت در سازمان  تجارت جهانی کمک کند، افزود: معتقدم که باید نقشه‌ راهی برای گسترش روابط و همکاری‌های آینده طرح ریزی کنیم و امیدوارم جلسه‌های بحث و گفتگو در ایران ارمغان خوبی برای دو کشور در آینده به همراه داشته باشد.

    در ادامه جلسه نریمانی مدیر کل شمال و مرکز اروپا در وزارت امور خارجه بیان کرد: از ابتدای سال جدید که از طرف مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گرفته شاهد حضور هیئت تجاری جمهوری چک در ایران هستیم.

    وی ادامه داد: سفر وزیر صنعت و تجارت چک به ایران و سفر تلاپا معاون وزیر امور خارجه چک بعد از سه ماه نشان دهنده اوج روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی بین دو کشور است.

    وی با اشاره به مبادلات مالی بین ایران و چک در دوران تحریم افزود: این رقم 50 هزار دلار بوده که امیدواریم با توجه به پیشینه روابط بالای تجاری بین دو کشور حداقل به 200 میلیون دلار برسد و سطح روابط تجاری با کشور چک را به خوبی گسترش دهیم.

    در پایان این جلسه بختیاری معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی و پیچاورا به معرفی شرکت‌ها و فعالیت‌های آنها پرداختند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو