عصر بازار

بورس به دوره رونق باز می گردد

عصر اعتبار- صاحبنظران بازار سرمایه معتقدند بعد از رشد خوبی که بسیاری از صنایع بورس در سال گذشته داشت،پس از استراحت دوباره به رونق می رسد.

بورس به دوره رونق باز می گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بازار بورس که روزهای اخیر افت شاخص بورس را به همراه داشت امروز هم کاهش داشت و صاحبنظران امیدوارند که رونق گذشته در سال جاری به بورس برگردد.

    مولایی کارگزار بورس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزایش قیمت ها در پایان سال گذشته و همچنین کم شدن امید به نتایج برجام را از علل مهم کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر دانست و گفت: در بازار بورس بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص را صنایع خودرویی، معدنی و پالایشگاهی داشت و همچنان در بازار بورس عرضه از تقاضا بیشتر است.

    وی درباره اینکه آیا روند نزولی شاخص بورس در روزهای آینده ادامه دارد یا خیر؟ گفت: روند شاخص بورس به این صورتی که دیروز و امروز بوده است ادامه ندارد اما شاید طی روزهای آینده با رشد چشمگیری روبرو نباشیم.

    روند نزولی بازار برای روزهای آتی دور از انتظار است

    حامدی کارگزار بورس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره علت روند نزولی شاخص بورس گفت: اصلاح قیمتی شرکت های خودرویی که در اواخر سال 94 انجام شد یکی از این دلایل است و این اصلاح قیمت ضروری است تا روند شاخص ها به صورت طبیعی به کار خودشان ادامه دهد.

    وی ادامه داد: به نظر من هیچ نگرانی در بازار سرمایه وجود ندارد و روند نزولی در روزهای آینده برای این بازار دور از انتظار است.

    حامدی افزود: با پیش بینی هایی که برای رشد اقتصادی کشور بین 4 تا 5 درصد دیده شده و همچنین کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و همچنین بحث مالیات برای سود سپرده ها، حتماً بازار سرمایه در روزهای آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

    وی ادامه داد: در مقایسه با بازارهای موازی مثل بازار مسکن و همچنین بازار پول، بازار سرمایه با رونق بیشتری همراه خواهد بود.

    حامدی در خصوص تأثیر اخبار و وقایع در بازار بورس گفت: بازار سرمایه همیشه به اخبار و وقایعی که خارج از بازار سرمایه است واکنش نشان می دهد و فکر نمی کنم این واکنش ها ادامه داشته باشد.

    وی افزود: بازار ما به اصلاح نیاز داشت و این اصلاح طی چند روز اخیر انجام شده است و ما شاهد روزهای پر رونقی در آینده در بورس خواهیم بود.

    کاهش نرخ سود بانکی، رونق را به بورس باز می گرداند

    حسن زاده یکی دیگر از کارگزاران بورس درباره روند کاهشی شاخص بورس گفت: برخی گروه ها و صنعت ها در روزهای گذشته رشد خوبی داشتند و این طبیعی است که وقتی قیمت ها افزایش پیدا می کند برخی از سهام باید استراحت کند و اصلاح شود.

    وی ادامه داد: با توجه به خبرهای خوبی که از بخش های مختلف اقتصادی شنیده می شود بازار بورس مجدداً به سمت رونق باز می گردد و دوباره صعود می کند.

    حسن زاده خاطرنشان کرد : بازار سرمایه هیچ مشکلی ندارد و با خبرهای خوبی که از کاهش سود نرخ بانکی شنیده می شود دوباره بازار به روند صعودی خود باز خواهد گشت.

    امروز بازار به سمت تعادل حرکت کرد

    سخنگوی بورس با بیان اینکه بورس محلی برای سرمایه گذاری و تأمین مالی پروژه هاست ، گفت: در دو روز اخیر شاخص بورس منفی بوده ولی در همین شرایط هم افرادی بودند که تمایل به خرید سهام داشتند.

    حمید روح بخش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: خریداران در این شرایط سبد سهام خودشان را تغییر دادند و به این صورت رتبه خودشان را هم تغییر می دهند ولی به خرید خودشان ادامه می دهند.

    وی گفت: امروز بازار به سمت تعادل حرکت کرد و مطمئناً این تعدیل در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

    روح بخش افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاران خارجی هم دائماً به بازارهای سرمایه ما مراجعه می کنند حتماً در روزهای آینده تقاضاهای جدیدی در بازار ایجاد خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی