عصر بازار

بادستور رییس‌کل‌بانک‌مرکزی

اجرای نخستین طرح اقتصادمقاومتی درسال اقدام وعمل، توسط بانک انصار آغازشد

عصر اعتبار- دکترآیت‌الله‌ابراهیمی درگفتگویی از دستوروموافقت رییس‌کل‌بانک‌مرکزی برای اجرای طرح‌حاتم و اعطای تسهیلات خریدکالای‌ایرانی توسط بانک انصار، به عنوان نخستین طرح عملیاتی سالجاری درحمایت از تولیدداخلی‌وتحقق اقتصادمقاومتی خبرداد.

اجرای نخستین طرح اقتصادمقاومتی درسال اقدام وعمل، توسط بانک انصار آغازشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکترآیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، با تأکید برلزوم اهتمام ملی در تحقق شعار «اقتصادمقاومتی، اقدام وعمل» و عملیاتی کردن پیشنهادهای ده گانه مقام معظم رهبری در این راستا گفت: اجرایی‌کردن طرح‌هایی مانند طرح حاتم، به منظور تقویت نظام تولیدداخلی، توسعه ظرفیت‌های بومی و رونق‌بخشی به بازارفروش کالاهای ایرانی صورت می‌گیرد و فرصت های مناسبی را برای  ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم می کند.

    وی افزود: بانک‌انصار برای حمایت از تولیدداخلی و در راستای ریل‌گذاری برای نقش‌آفرینی بانک درعرصه اقتصادمقاومتی، طرح حاتم(حمایت ازتولیدداخلی) را با هدف اعطای تسهیلات خرید کالا به مردم،درخجسته ایام ولادت امیرمومنان علی  (علیه السلام) به مرحله اجرا در‌آورده است .

    مدیرعامل بانک انصار با اشاره به 10 هزارمیلیارد ریال اعتبار مرحله نخست اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح در قالب ارایه کارت‌حاتم وعقدمرابحه برای خرید کالاهای ایرانی به هرنفر در سقف 100میلیون ریال، با نرخ 15% وبازپرداخت 30 ماهه به اجرادرآمده است .

    وی سپس با تاکید برلزوم بسیج همگانی برای تحقق شعار سال ، افزود: تردیدی نیست اجرای پیشنهادهای بنیادی مقام‌معظم‌رهبری برای اقدام‌وعمل در حوزه اقتصادمقاومتی ، پاسخ مناسب به دوگانه کاذب «تسلیم» و «تحریم» بوده و  می تواند روان سازی بسترهای اجرای سیاست‌های اقتصادی کشور را تامین کند.

    مدیرعامل بانک انصار در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیامدهای حرکت بنگاه‌های اقتصادی به سوی الگوی اقتصادمقاومتی گفت: تحرک‌اقتصادی، ایجاداشتغال، رفع‌مشکلات فراروی معیشت، توسعه ظرفیت‌های صادراتی و زندگی عزتمندانه اقشار کم‌درآمد وآسیب‌پذیر از برکات اهتمام ملی به تحقق شعار سالجاری است.

    دکترابراهیمی ، اختصاص اعتبار به طرح حاتم را موجب احیای فرایندهای تولیدی در کارخانه‌ها و مراکزتولیدی و گامی جدی برای آغاز  رونق بخشی به تولیدداخلی دانست وتاکید کردحمایت از تولید داخلی نیازمند عزم ملی بوده و استمرار آن می تواند ، با بی اثر ساختن سیاست‌ های ظالمانه  تحریم  ، بخش عظیمی از اقشار جامعه را به رفع مشکلات معیشتی شان امیدوارتر سازد.

    مدیرعامل بانک انصار در پایان ضمن اظهار خرسندی از حمایت و همراهی بانک مرکزی از اقدامات شبکه بانکی درحوزه اقتصادمقاومتی، اظهارکرد تولیدملی‌وحمایت ‌ازصاحبان‌سرمایه وتولیدکنندگان داخلی، با خصوصی‌سازی واقعی، تشویق سیاست‌های تولیدی، تأکید برخلاقیت و نوآوری و افزایش ظرفیت های رقابتی میسر شود.

    گفتنی است جزییات مربوط به ویژگی های طرح ، نحوه ثبت نام، مراحل و چگونگی برخورداری اقشارمختلف از مزایای این طرح ، در سامانه ویژه ی طرح حاتم درسایت بانک انصاربه نشانی  www.ansarbank.com  تشریح شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو