عصر بازار

مدیرعامل راه آهن :

عیدی همه بازنشستگان یک‌جا پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : عیدی همه بازنشستگان یک‌جا پرداخت می‌شود.

عیدی همه بازنشستگان یک‌جا پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار صدا و سیما ، محسن پورسیدآقایی افزود : تعداد بازنشستگان راه‌آهن 4 برابر شاغلان فعلی است که قدمت این سازمان را نشان می دهد.

    وی با بیان اینکه مدیران ارشد راه‌آهن پیگیر مسئله افزایش حقوق کارکنان خود هستند ، گفت: پیش از اغاز سال جدید مجوز ویژه‌ای برای افزایش حقوق کارکنان که افزایش حقوق برای آن‌ها اعمال نشده بود از سازمان مدیریت دریافت شد و احکام آن نیز تا اردیبهشت‌ صادر خواهد.
    پورسیداقایی اضافه کرد: بنابراین به تدریج تلاش می‌کنیم این افزایش حقوق برای کارکنان راه‌آهن اعمال شود هرچند که تنگناهای شدید مالی دولت در سال‌های اخیر اجازه افزایش به یک‌باره حقوق کارکنان را نمی‌دهد.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره عیدی بازنشستگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز توضیح داد: مشکلی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم این است که تعداد بازنشستگان عزیز راه‌آهن چهار برابر شاغلان فعلی راه‌آهن است به طوری که در حال حاضر
    10 هزار نفر شاغل در راه‌آهن وجود دارد و 42 هزار نفر نیز بازنشسته رسمی کشوری داریم.

    با توجه به بقیه بازنشستگان قانون کار راه‌آهن، این شرکت در مجموع 56 هزار نفر بازنشسته دارد که البته این نشان از وسعت و قدمت راه‌آهن به عنوان یکی از اولین سازمان‌های کشور، دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حجم رقم مورد نیاز پرداختی این عزیزان در مجموع برای حقوق بارنشتگی ، حق اولاد و عایله‌مندی بازنشستگان در سال حدود100 میلیارد تومان است و از سال گذشته این ارقام به صورت ماه به ماه پرداخت شده است که میزان آن بیش از 60 میلیارد تومان بوده است.

    پورسیدآقایی رقم عیدی بازنشستگان را حدود 30 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم باید یک‌جا پرداخت شود و قطعا نیز باید این رقم به بازنشستگان پرداخت شود. متأسفانه به دلیل کمبود درآمدهای راه‌آهن به دلیل ارائه تخفیف و دریافت نکردن حق دسترسی، پرداخت عیدی کمی به تعویق افتاده است.

    وی یادآور شد: البته دستور تخصیص پرداخت عیدی بازنشستگان از سازمان مدیریت صادر شده است ولی به دلیل خالی بودن خزانه در شب عید ، پرداخت این وجوه با تأخیر مواجه شد.

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: به محض وصول اعتبارات این وجوه به بازنشستگان راه‌آهن پرداخت خواهد شد.

    وی از ارائه پیشنهاد جدید راه‌آهن به سازمان مدیریت خبر داد و گفت: بر این اساس دولت از سال آینده اعتباراتی را در اختیار سازمان بازنشستگی قرار دهد تا مانند سایر وزارتخانه‌ها عیدی، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان به صورت مستقیم از طریق سازمان بازنشستگی به آن‌ها پرداخت شود تا بازنشستگان دچار تنگناهای مالی راه‌آهن نشوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی