عصر بازار

ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی و بانکی در حوزه اتوبوسرانی

عصر اعتبار- عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم سیاست‌های تشویقی و وامی که برای فروش خودرو در نظرگرفته شده، برای حمل و نقل عمومی هم پیش‌بینی شود.

ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی و بانکی در حوزه اتوبوسرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، غلامرضا انصاری  درباره وضعیت اتوبوسرانی شهر تهران با یادآوری اینکه متاسفانه شهرداری طی 3 سال گذشته افزایش نرخ را اعمال نکرده و این انباشتگی برای بخش خصوصی فعال در بخش اتوبوسرانی و معاونت حمل و نقل و ترافیک مشکل‌ساز شد، گفت: امسال و سال گذشته شورا با دو مقوله مواجه بود یکی بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که از ضروریات اجتناب نا‌پذیر و متکی بر منابع شهرداری است و با مشکلاتی که دولت دارد باید انجام شود ودوم اینکه بخش خصوصی نیز نباید از پا درآید.

    وی با بیان اینکه  شبکه اتوبوسرانی ما  شدیدا دچار مشکل است، اظهار کرد: اتوبوس‌های ما به شدت فرسوده و در مواردی غیرقابل استفاده هستند، لذا چاره‌ای جز افزایش نرخ کرایه اتوبوس وجود نداشت.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  امیدواریم سیاست‌های تشویقی و وامی که برای فروش خودرو در نظر گرفته شده، برای حمل و نقل عمومی هم پیش‌بینی شود، خاطرنشان کرد: ضروری است؛ کمک‌هایی را به صورت بلاعوض یا خدمات ارازان قیمت برای صاحبان حرف در بخش اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در نظر بگیریم که این موضوع به تنهایی از شهرداری ساخته نیست و لازم است دولت با سازمان های بیمه‌گر وارد گفت‌وگو شود زیرا در غیر اینصورت در زمینه نوسازی ناوگان درآینده مشکل جدی خواهیم داشت و باید وام‌های کم‌بهره‌ای را برای این موضوع در نظر بگیرند تا بشود ناوگان را سرپا نگه داشت.

    وی با اشاره به اینکه درتمام دنیا تاکسی کالای لوکس است ادامه داد: با توجه به بحران آلودگی هوا و تلاش برای کاهش مصرف سوخت باید به این نکته توجه کرد که اتوبوس‌3 برابر تاکسی می‌تواند مسافر جابه جا کند و ما باید اتوبوس، مینی بوس و مترو را در شهر افزایش دهیم و تاکسی را در حد ضرورت به افرادی که تمکن مالی دارند اختصاص دهیم تا بتوانیم از بار ترافیک و  آلودگی هوا کم کنیم و از طرف دیگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را به نحو مطلوب و اقتصادی اداره کنیم

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.ر

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو