عصر بازار

یک کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

سکون بازار ارز و طلا به رونق بورس کمک می کند

عصر اعتبار- به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، تلاش های اقتصادی دولت و سکون در بازارهای ارز و طلا به رشد بازار سرمایه کمک می کند.

سکون بازار ارز و طلا به رونق بورس کمک می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مهدی طحانی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه در گفت و گو با پایگاه خبری عصربازار در خصوص وضعیت بازار سرمایه و اوج و فرودهای اخیر این بازار گفت: در ماه های اخیر بازار سرمایه جهش 30 درصدی داشت و رسیدن به کانال 81 هزار واحد را در زمان اندکی تجربه کرد. این اتفاق که طبق عادت بورس ایران به صورت حرکت توده ای بود، باعث شد در زمان اصلاح این بازار اکثذ سهام منفی شود.

    او افزود: از سوی دیگر مشکل بازار این است که خودروسازی ها به کل بازار خط می دهند و به عبارتی حرکت لیدری در این بازار شدت گرفته است. به همین دلیل حتی اگر برخی از سهم ها پتانسیل رشد داشته باشند، تحت تاثیر حرکت سهام گروه خودرو قرار می گیرند.

    طحانی در ادامه راجع به وضعیت بازار سرمایه در آینده گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، بازارهای موازی بازار سرمایه وضعیت خوبی ندارند. سپرده های بانکی جذابیت خود را از دست داده و در حال کاهش هستند. در بازار طلا و دلار هم نوسانی مشاهده نمی شود و قیمت ها راکد است. بازار مسکن نیز هنوز از لاک رکودی خود بیرون نیامده است. از طرف دیگر برنامه های دولت برای به نتیجه رسیدن تفاهم نامه های اقتصادی و رسیدن به قراردادها ادامه دارد. به همین دلیل آینده بازار سرمایه در بلند مدت و میان مدت مثبت به نظر می رسد.جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی