عصر بازار

حضور ۱۵ شرکت فرانسوی در نمایشگاه شیلات شیراز

وزیر حمل و نقل فرانسه: بیمه صادراتی لوکاس برای ایران فعال شد

عصر اعتبار- وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه از فعال سازی ابزارهای پشتیبانی مالی این کشور برای تعامل با ایران مانند بیمه صادراتی لوکاس خبر داد.

وزیر حمل و نقل فرانسه: بیمه صادراتی لوکاس برای ایران فعال شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «آلن بیدالیس» عصر دوشنبه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از توافق هسته ای و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس، روابط دو کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: فرانسه در ماه سپتامبر (شهریور- مهر)، دفتر بیزینس فرانس را که برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالیت های اقتصادی است، در سفارتخانه این کشور در تهران راه اندازی کرد.
    وی ادامه داد: با وجود اینکه هنوز بخشی از مسائل مربوط به مبادلات بانکی باقی مانده است اما شرایط برای همکاری شرکت های کوچک و متوسط فرانسوی با ایران فراهم شده است.
    این مقام فرانسوی درباره همکاری های دو کشور در بخش شیلات گفت: قرار است 15 شرکت فعال فرانسوی در بخش آبزیان و محصولات کشاورزی از بیست و ششم تا بیست و هشتم ماه آوریل (هفتم تا نهم اردیبهشت) در شیراز حضور یابند.
    بیدالیس با استقبال از تشکیل کمیته مشترک دو کشور در بخش شیلات گفت: زمینه های همکاری تهران و پاریس در بخش پرورش آبزیان و همچنین صدف و جلبک وجود دارد.
    بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در دیدار با هیات فرانسوی از سرمایه گذاری مشترک ایران و فرانسه در بخش شیلات و پرورش آبزیان خبر داد و گفت: توسعه مزارع کشت در قفس آبزیان و بازاریابی مشترک برای صادرات محصولات از زمینه های همکاری دو کشور است.
    در سفر بهمن ماه رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قراردادهایی به ارزش نزدیک به 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) امضا شد. قراردادهایی که بر اساس آن تا هشت سال آینده بیش از 100 هواپیمای ایرباس وارد کشور می شود و یک شرکت مشترک خودرویی بین ایران و فرانسه تولید کنونی مدل های قدیمی پژو 405 و پژو 206 را ساماندهی و سه خودرو پژو 208، 2008 و 301 را از اواسط سال 2017 میلادی در ایران تولید می کند.
    همچنین تفاهم شد شرکت توتال روزانه 200 هزار بشکه نفت از ایران بخرد.
    اواخر سال 1392 معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران حجم تجارت ایران و فرانسه را 240 میلیون یورو اعلام کرد.
    به گفته وی این میزان در سال 1389 بیش از سه میلیارد دلار بود بنابراین مبادلات دو کشور در سه سال یک دهم کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی