عصر بازار

جهانگیری:

تهیه طرح اصلاح نظام بانکی در کشور

آمریکا از فشار خود بر بانک‌ها در زمینه مبادله با ایران دست بردارد

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور گفت: آمریکا از فشار خود بر بانک‌ها در زمینه مبادله با ایران دست بردارد.

تهیه طرح اصلاح نظام بانکی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری امشب در جمع خبرنگاران در مورد دستاوردهای سفر کاری یک روزه خود به غرب کشور، اظهار داشت: پروژه‌های آبی بسیار مهمی امروز افتتاح شد و 8 میلیارد دلار در طرح‌های آبی کشور به دستور مقام معظم رهبری هزینه شده است.

    معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های آبی کشور و رفع مشکلات اختیارات بسیاری به استانداران داده شده است، عنوان کرد: امثال به همه استان‌ها برای پیگیری تصمیمات مهم همچون راه‌اندازی واحدهای تولیدی و افزایش سرمایه‌گذاری سفر می‌کنم تا اقتصاد کشور وارد دوره رونق شود.

    وی، ایجاد شغل را موضوعی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اولویت‌های سال 95 برای وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ شده و دغدغه بیکاری در کرمانشاه با توجه به بالا رفتن آمار فارغ‌التحصلان بیکار وجود دارد.

    جهانگیری با تأکید براینکه اقتصاد طی سالیان گذشته دچار رکود شده است، لازمه رفع بیکاری را انجام اقدامات مهم در زمینه تولید داخلی و رشد سرمایه‌گذاری دانست و افزود: بیش از 80 درصد منابع اقتصادی کشور را بانک‌ها تأمین می‌کنند که در حال حاضر خودشان را مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند.

    وی، معوقات بانکی در بخش دولتی و خصوصی را بالا عنوان کرد و بیان داشت: برای اصلاح نظام بانکی طرحی تهیه شده که مرحله کارشناسی آن به اتمام رسیده و در آستانه تصمیم‌گیری است که از 15 اردیبهشت‌ماه باید اجرایی شود.

    معاون اول رئیس جمهور راه‌آهن را پیش‌نیاز توسعه و زمینه‌ساز حمل‌ونقل ارزان ذکر کرد و ادامه داد: با دولت عراق رابطه خوبی داریم که موانع باز شدن مرز خسروی بررسی می‌شود.

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمک دولت به سیل‌زدگان گفت: دولت به خسارت‌ دیدگان ناشی از وقوع سیل تسهیلاتی ارائه می‌کند.

    جهانگیری در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اظهارات سیف مبنی بر بی‌نتیجه بودن برجام گفت: آقای سیف خودش باید در این زمینه پاسخ بدهد اما دستاوردهای برجام زیاد بوده و زمینه‌های عمده‌ای برای همکاری ایجاد شده است که ورود مسئولان خارجی به کشور برای گذراندن تعطیلات نیست بلکه برای توافق در زمینه انعقاد قراردادهای اقتصادی به ایران انجام می‌شود.

    معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه پس از برجام صادرات نفت 70 درصد افزایش یافت و در اسفندماه به دو برابر رسید، متذکر شد: مبادلات بانکی در مواردی با بانک‌های اروپایی شروع شده و برخی بانک‌ها به دلیل سخت‌گیری‌های آمریکا با احتیاط پیش می‌روند که دولت آمریکا باید در این زمینه سخت‌گیری‌های خود را بردارد.

    وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید از فشارهای خود دست بردارند، خاطرنشان کرد: قادر هستیم برجام را کامل اجرا کنیم و از سوی دیگر نیز مطمئنیم طرف مقابل تعهدات خود را انجام می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو