عصر بازار

ربیعی خبر داد:

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی

عصر اعتبار- اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی شناسایی‌شده در راستای جلوگیری از ریزش نیرو و تکمیل ظرفیت‌های موجود، از تصمیمات جدیدی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آن خبر داد.

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در جلسه‌ شورای گفت‌وگو در اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: 16 هزار میلیارد تومان اعتبار به سمت بنگاه‌های اقتصادی شناسایی‌شده اختصاص پیدا کرده است تا ظرفیت‌های خالی‌شان تکمیل و از ریزش نیرو در آنها جلوگیری شود.

    وی افزود: مهم‌ترین استراتژی دولت در حوزه‌ اشتغال، حفظ مشاغل موجود در کشور است که عمدتا دلیل آن فقط پول و اعتبار نیست بلکه حوزه مدیریت اشتغال، تکنولوژی، کاهش مصرف، تأمین اجتماعی، بانک و ... نیز ارتباط دارد.

    وزیر کار ادامه داد: ایجاد 800 هزار شغل در سال از برنامه‌ریزی‌های دولت است تا بتوانیم سالیانه پنج درصد رشد را در این حوزه تجربه کنیم.

    ربیعی تصریح کرد: هیچ کشوری بدون اجماع بر سر برنامه‌های ملی و ذهنیت مشترک توسعه پیدا نکرده است و اگر روند عقلانیت ادامه پیدا نکند، توسعه‌ای در کشور رخ نخواهد داد.

    وی با ذکر مثال هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: در این زمینه یک اجماع ملی در بین مسئولان نظام شکل گرفت اما مورد هجمه‌ برخی قرار گرفت. در زمینه مردمی‌کردن اقتصاد مقاومتی نیز باید از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند اتاق بازرگانی ایران استفاده کنیم و هدفمندکردن یارانه‌ها باید همراه با برنامه‌ریزی برای سیاست‌گذاری در حوزه‌ واردات، تولید و صادرات باشد که امیدواریم با تصمیمی که مجلس گرفته بتوانیم بخشی از پول‌های آزادشده را در عرصه تولید و تقویت آن هزینه کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی