عصر بازار

آرامش بهاری اجاره‌بها + جدول

عصر اعتبار- نرخ اجاره‌بها در شهر تهران طی فروردین ماه تغییر چندانی نسبت به اسفندماه سال قبل نداشت و با ثبات همراه بود.

آرامش بهاری اجاره‌بها + جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بررسی‌های میدانی از بازار اجاره شهر تهران نشان می‌دهد نرخ‌ها اختلاف معنی‌داری نسبت به اسفندماه نداشته است.

    جدول زیر نرخ اجاره بها در تهران را نشان می‌دهد: (قیمت‌ها برحسب تومان است)

    با این‌که اجاره بها در سال 94 از تورم عمومی بالاتر نرفت، رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با ایسنا پیش‌بینی کرد اجاره بها در سال 95 بین 5 تا 8 درصد از شاخص تورم پیشی خواهد گرفت.

    مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: همواره وقتی بازار مسکن به رکود برمی‌خورد بازار اجاره داغ می‌شود؛ چرا که توان خرید متقاضیان پایین می‌آید. بر همین اساس در شرایط فعلی رکود مسکن احتمالا اجاره بها در سال جاری بین 5 تا 8 درصد بالاتر از شاخص تورم قرار می‌گیرد.

    بنابراین گزارش در اسفندماه سال 1394 اجاره بها در شهر تهران 9.8 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد نشان داد که با نرخ تورم در حالت تعادل قرار داشت. در عین حال سهم هزینه مسکن (اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی) معادل 28.4 درصد از هزینه خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی