عصر بازار

جزییات شرایط فروش اقساطی مسکن

عصر اعتبار- عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام جزییات وام ۱۵۰میلیون تومانی ساخت مسکن، جزییات شرایط‌فروش اقساطی مسکن را تشریح کرد.

جزییات شرایط فروش اقساطی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فرصت امروز ، ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به حضور تمامی انبوه‌سازان در این طرح، گفت: کلیه اعضای کانون سراسری انبوه‌سازان می‌توانند با مراجعه به شعب مرکزی کلیه استان‌ها و در تهران شش شعب اصلی خواستار خدمات تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن شوند.

    وی ادامه داد: فروشنده‌ها و کسانی که می‌خواهند مسکن خود را اقساطی به فروش برسانند پس از موافقت و رسیدن به توافق با خریداران و اخذ مبلغی به‌صورت نقد، مابقی را به‌صورت اقساط از خریداران دریافت کنند، بنابراین بانک مسکن پس از اخذ مجوز فروش اقساطی از بانک مرکزی که چند هفته پیش صورت گرفته، این طرح را از هفته آینده اجرایی می‌کند.

    انارکی با اشاره به اینکه میزان تعهدی که بانک مسکن می‌پذیرد 50درصد ارزش کارشناسی ملک مشروط به اینکه سقف بدهی بیش از 150میلیون تومان بیشتر نشود یا اقساط آن از 3میلیون تومان بیشتر نشود، تصریح کرد: پس از طی این مراحل و تایید آن توسط بانک قرارداد سه‌جانبه‌ای میان بانک‌مسکن، فروشنده یا انبوه‌ساز و پیش‌خریدار به امضا می‌رسد و واحد مسکونی به‌صورت قسطی به خریدار آن به فروش خواهد رسید، اما در این بین اگر خریداران اقساط خود را پرداخت نکنند، بانک تعهدی در قبال این افراد ندارد.

    عضو هیات‌مدیره بانک مسکن افزود: حداکثر بازپرداخت اقساط در این طرح 50 ماه است و باید دارای پلاک معرفی شده پروانه و پایان کار معتبر باشد و 10 سال از تاریخ پایان کار آن نگذشته باشد.

    انارکی با اشاره به اینکه نرخ کارمزد موثری که بانک مسکن بابت این تضمین پرداخت خواهد کرد حداکثر 2.3درصد است، گفت: در این روش بانک مسکن تسهیلاتی پرداخت نمی‌کند، بلکه در حقیقت تضمین پرداخت اقساط از سوی خریداران را به عهده خواهد داشت.

    عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از فعال‌سازی حساب امانی در بانک مسکن خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه دغدغه پیش‌خریداران همواره مواردی چون عدم تحویل به موقع مسکن بوده است در این طرح حسابی در نزد بانک از سوی پیش‌خریداران افتتاح می‌شود و پیش‌خریداران براساس پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی، مبالغ را به این حساب واریز می‌کنند و بانک مسکن این مبالغ را در اختیار سازنده مسکن و پیش‌فروشنده قرار می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی