عصر بازار

از ۵۵میلیارد دلار دارایی بلوکه‌شده

ایران پس از برجام فقط ۳میلیارد دلار دریافت کرده است

عصر اعتبار- وزیر خارجه آمریکا در نشست سالیانه جی‌استریت، یکی از لابی‌های یهودی واشنگتن، با اشاره به اینکه دارایی‌های مسدودشده ایران ۵۵میلیارد دلار بود، گفت از زمان اجرای برجام در ژانویه تهران تنها ۳میلیارد دلار دریافت کرده است.

ایران پس از برجام فقط ۳میلیارد دلار دریافت کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، جان کری در ادامه گفت: «آیا مباحث درباره اینکه ایران قرار است چه‌میزان پول بگیرد را به خاطر دارید؟ برخی اوقات از بعضی کاندیداهای ریاست‌جمهوری رقم نادرست 155 میلیارد دلار را می‌شنوید. ما هیچ‌گاه معتقد نبودیم که چنین مبلغی باشند. برخی دیگر فکر می‌کردند که این رقم 100 میلیارد دلار است. برآوردهای ما پس از بررسی دقیق به اقتصاد [ایران] و آنچه اتفاق می‌افتاد، نشان می‌داد که این رقم 55 میلیارد دلار است».

    وی در ادامه به حامیان لابی جی‌استریت که پس از دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای برای عبور آن از کنگره به لابی‌گری پرداختند، گفت که ایران در حدود سه میلیارد دلار از این مبلغ را دریافت کرده است.

    کری بار دیگر بر موضع خودش تأکید کرد که «برنامه جامع اقدام مشترک» بهترین راه برای «دور نگه داشتن ایران از بمب هسته‌ای است».

    وزیر خارجه آمریکا محدودیت‌های اعمالی بر توان غنی‌سازی ایران و نیز توانایی آمریکا در ردیابی هرگونه غنی‌سازی را یادآور شد.

    وی همچنین گفت: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از 12هزار کیلوگرم به 300 کیلوگرم کاهش یافته است، «[ایران] پیش از توافق دو ماه با گریز هسته‌ای بالقوه فاصله داشت» و اکنون «یک سال فاصله داشته و ما نیز این قابلیت را داریم که متوجه شویم چه‌کاری انجام می‌دهند».

    کری در ادامه تأکید کرد: «علی‌رغم بدترین پیش‌بینی‌های بدبینان، ما اکنون در جایگاهی هستیم که برخی معتقد بودند غیرقابل تصور است».

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو