عصر بازار

ظریف:

منعی در ارتباطات سالم اقتصادی با آمریکا از سوی ایران وجود ندارد

عصر اعتبار- وزیرخارجه کشورمان گفت که در حاشیه نشست‌های سازمان ملل در نیویورک در دیدار با جان کری، اجرای جدی برجام از سوی واشنگتن و جلوگیری از مداخلات آمریکا در ممانعت از ارتباطات موسسات بانکی و مالی سایر کشورها با ایران را دنبال می‌کنیم.

منعی در ارتباطات سالم اقتصادی با آمریکا از سوی ایران وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در بدو ورود به نیویورک با حضور در جمع خبرنگاران، شرکت در دو اجلاس اهداف توسعه پایدار، امضای تعهدات کنوانسیون تغییرات آب و هوایی که در پاریس انجام شد و همچنین دیدارهای دوجانبه با سران دیگر کشورها را از اهداف سفر و برنامه های خود و هیات همراه به امریکا ذکر کرد.

    ظریف خاطرنشان کرد، تعهدات اعلام شده از سوی ایران در کنوانسیون تغییرات آب و هوایی با تصویب دولت به امضا خواهد رسید.

    وی همچنین اجلاس اهداف توسعه پایدار 2030 را حول محور معرفی برنامه‌های کشورها و توقعات آنها از جامعه بین‌الملل عنوان کرد.

    وزیر خارجه کشورمان ادامه داد، این سفر فرصت خوبی برای جلوگیری از اجرای طرح‌ها و اقدامات گروه‌های معاند ایران در فضاسازی‌های پسابرجام که با هدف ایران هراسی در جریان است، از طریق مصاحبه‌ها و نشست‌ها با مجامع فکری و آکادمیک آمریکا است.

    ظریف اذعان داشت، با توجه به ضرورت پیگیری اجرای جدی برجام توسط آمریکا روز سه‌شنبه نشست دوجانبه‌ای با جان کری وزیر خارجه آمریکا خواهیم داشت.

    وزیر خارجه کشورمان با بیان این که با وجود این که منعی در ارتباطات سالم اقتصادی با آمریکا از سوی ایران وجود ندارد و ما نیز به دنبال ارتباطات اقتصادی با آمریکا نبوده‌ایم، اظهار کرد، آمریکایی‌ها در مصوبات کنگره مشکلاتی دارند که برجام بدنبال تغییر این مصوبات نبود بلکه برجام بدنبال عدم مداخله آمریکا در ارتباطات ایران با سایر کشورها بود.

    ظریف خاطرنشان کرد، پیگیری‌های روزهای اخیر ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی و اینجانب و پس از آن همکارانمان در جلسه کمسیون مشترک که روز جمعه در وین برگزار خواهد شد، همه با هدف جلوگیری از مداخلات آمریکا از طرق قوانین قبلی خود در ممانعت از ارتباطات مؤسسات بانکی و مالی سایر کشورها با ایران است.

    وی گفت ، آمریکا در سال‌های گذشته مجموعه‌ای موانع و مقرراتی برای ایران ایجاد کرده بود که این موانع و مقررات با وجود برجام از نظر قانونی رفع شده است.

    رئیس دستگاه دپیلماسی ایران ادامه داد، در این مرحله نوبت به اطمینان‌سازی به مؤسساتی است که در گذشته به علت وجود این موانع در ارتباطاتشان با ایران خسارت دیده‌اند که باید به همه آنها این اطمینان داده شود در آینده از این ارتباطات خسارت نخواهند دید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی