عصر بازار

پناهندگان چقدر هزینه برای آلمان دارند؟

عصر اعتبار- پذیرش گسترده مهاجران که از سال ۲۰۱۵ در جست‌وجوی پناهگاهی امن به نخستین قدرت اقتصادی اروپا روی آورده‌اند، چه هزینه‌ای بر دوش مالیات‌دهندگان آلمانی تحمیل خواهد کرد؟

پناهندگان چقدر هزینه برای آلمان دارند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فرصت امروز، این سوالی است که موسسه اقتصادی آلمان سعی کرده در مطالعه‌ای که سروصدای زیادی برپا کرده است، پاسخ دهد.در حقیقت کارشناسان موسسه در جمع‌بندی خود که در روزنامه Rheinisches post منتشر شده است این هزینه را 50 میلیارد یورو ارزیابی می‌کنند. این برآورد کلی شامل 17 میلیارد یورو در سال 2016 و سپس 22 میلیارد و 600 میلیون یورو در سال 2017 برای مسکن و غذای توزیع شده در مراکز پذیرش می‌شود که به این مبالغ 10 میلیارد یورو هزینه دوره‌های زبان و آشنایی با جامعه آلمان برای دوسال اضافه می‌شود.

     موسسه اقتصادی آلمان که اتاق فکر نزدیک به کارفرمایان است، در ابتدای این ارزیابی از شرایط دو سال متوالی، فرض را بر این استوار کرده است که آلمان در سال 2016 پذیرای 1/5میلیون پناهنده و در سال آینده پذیرای 2 میلیون و 200 هزار پناهنده خواهد بود.

    2.2 میلیون پناهنده در سال 2017
    ارزیابی مالی این موسسه اقتصادی بر این فرض استوار است که دولت آلمان بتواند در ماه‌های آینده موفق به کاهش جریان پناهجویان تازه وارد شود. به این ترتیب برآوردها بر این اصل قرار گرفته است که تا اواخر سال 2016، یک و نیم میلیون پناهجو وارد خاک این کشور شوند که این میزان 50 درصد بیشتر از اواخر سال 2015 است. رقمی که در سال آینده به 2 میلیون و 200 هزار نفر خواهد رسید.

    تعداد مهاجران با روند فعلی ورود آنها به آلمان قاعدتا باید بیشتر از این رقم باشد، اما دولت ائتلافی آلمان به رهبری آنگلا مرکل تصمیم گرفت برای کاهش ورود مهاجران و بازگرداندن تعداد بیشتری از آنها از مرزها، اقداماتی را به‌کار گیرد. با این حال حزب سوسیال دموکرات و همین‌طور حزب محافظه‌کار آلمان از ذکر این ارقام اجتناب می‌کنند.

    2.75 درصد از جمعیت آلمان
    به هر صورت، 50 میلیارد یوروی مطرح شده از طرف این موسسه اقتصادی حتی برای کشور ثروتمندی چون آلمان هم مبلغ بسیار زیادی به شمار می‌آید. در این شرایط شمار مهاجران 2.75 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. اگر کشور همسایه، یعنی فرانسه نیز بخواهد همین روند را در پیش بگیرد، به بیان دیگر با در نظر گرفتن همان بودجه‌ای که آلمان پیش‌بینی کرده پذیرای مهاجران تا 2.75 درصد از جمعیت خود باشد، مجبور است در دوسال به ازای هر خانوار 1150 یورو هزینه کند.

    این درحالی است که در فرانسه، بودجه پیش‌بینی شده برای سال 2016 برای ماموریت دولت در موضوع مهاجرت، پناهندگی و یکپارچه‌سازی به کمی بیش از 800 میلیون یورو محدود شده است. اما باید خاطرنشان کرد مسئولان در سپتامبر گذشته اعلام کردند که فرانسه تنها 30 درصد از تعدادی را که آلمان تعهد کرده است، می‌پذیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو