عصر بازار

مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان:

۲.۵ میلیون نفر فاقد بیمه اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان با بیان اینکه ۱.۵ میلیون نفر از روستاییان و کشاورزان از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شده اند، گفت: براساس محاسبات، ۲.۵ میلیون روستایی فاقد بیمه هستند.

۲.۵ میلیون نفر فاقد بیمه اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از مهر، محمدرضا رستمی در نشست خبری با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تولی‌گری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برعهده این صندوق است و ما فقط مواردی چون بازنشستگی، از کار افتادگی و پرداخت مستمری را در این بخش انجام می‌دهیم و درمان روستاییان برعهده سازمان بیمه سلامت است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار کشاورز، روستایی و عشایر را تحت پوشش داریم و دوره بیمه‌پردازی هر عضو 15 سال است. البته از آنجا که این صندوق 10 سال است متولد شده، هنوز پرداخت مستمری بازنشستگی نداریم.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در حوزه از کارافتادگی و بازماندگان 23 هزار حقوق‌بگیر داریم، عنوان کرد: امسال سقف سطوح درآمدی برای بیمه پردازی در صندوق بیمه اجتماعی به 700 هزار تومان افزایش یافته و فرمول‌های اخذ بیمه براساس این رقم تعیین می‌شود. 15 درصد درآمد سالانه یک روستایی را در نظر می‌گیریم که پنج درصد حق بیمه را خود فرد و 10 درصد را دولت پرداخت می‌کند.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به حمایت دولت از بیمه شدگان روستایی اشاره و تاکید کرد: 23 هزار مستمری‌بگیر در صندوق داریم و البته بیمه ما اختیاری است و اجباری در آن وجود ندارد و به همین علت از 6 میلیون نفر روستایی فاقد بیمه اجتماعی توانسته‌ایم 1.5 میلیون خانوار را بیمه کنیم. البته برآوردهای ما نشان می‌دهد در حال حاضر 2.5 میلیون خانوار روستایی فاقد بیمه اجتماعی هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو