عصر بازار

دیوان عالی آمریکا به برداشت ۲ میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران، رای داد

عصر اعتبار- رویترز گزارش داد:دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه حکم داد که تقریبا ۲ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران باید برای پرداخت غرامت به خانواده های آمریکاییان کشته شده در حملات سال ۱۹۸۳ به پایگاه نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت برداشت شود.

دیوان عالی آمریکا به برداشت ۲ میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران، رای داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بر اساس حکم 6-2 دیوان عالی آمریکا کنگره این کشور نمی تواند اختیارات دادگاه های آمریکا را از بین ببرد. قانون مصوبه سال 2012 کنگره گفته است که دارایی های مسدود شده (ایران) باید برای تامین منابع مالی اجرای حکم صادره مربوط به شکایت سال 2007 خانواده های قربانیان علیه ایران در دادگاه فدرال آمریکا که میزان آن دو میلیارد و 650 میلیون دلار است، هزینه شود.'
    این گزارش حاکی است: بانک مرکزی (ایران) به حکم 2014 شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر آمریکا مستقر در نیویورک مبنی بر اینکه پول توقیف شده در حساب سیتی بانک تراست در نیویورک باید به شاکیان آمریکایی پرداخت شود، اعتراض کرده بود.
    در این حکم که توسط قاضی روث بیدر گینسبرگ، نوشته شده، آمده است: کنگره آمریکا اصل مصرح جدایی قوا در قانون اساسی آمریکا را که به قوه های مجریه، مقننه و قضاییه، اختیارات ویژه ای می دهد، نقض نکرده است.این شکایت، توسط بیش از یک هزار آمریکایی طرح شده که درخواست غرامت کرده اند.
    دولت و سنای آمریکا و یک گروه حقوقی نماینده رهبران مجلس نمایندگان، همگی به صورت کتبی از درخواست غرامت این خانواده ها، حمایت کرده اند.
    ایران هر گونه ادعا درباره دخالت در انفجار سال 1983 در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت را رد کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی