عصر بازار

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

نظام پس‌انداز اصلی‌ترین راه حل مشکلات مسکن ایران

عصر اعتبار- مطرح شدن نظام پس انداز به عنوان اصلی‌ترین راه خانه دار شدن، موضوعی است که باید در طول سال‌های آینده در جامعه ایران پیگیری شود. خرید خانه امری است که باید برای آن از سال‌ها قبل برنامه ریزی و هدف گذاری کرد.

نظام پس‌انداز اصلی‌ترین راه حل مشکلات مسکن ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم تلاش کردن با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد، تمام توان خود را برای خانه دار کردن اقشار مختلف مردم به کار بندد. طراحی وام های مختلف و تلاش برای افزایش مبلغ آنها بخشی از این برنامه را شامل را می‌شود.

    وی ادامه داد: با این وجود هنوز خرید خانه برای بخشی از مردم سخت و دشوار است و این شاید به شرایطی باز می‌گردد باید فکری جدی به حال آن کرد. متاسفانه در ایران پس انداز طولانی مدت برای مسکن چندان مورد توجه نبوده و این امر باعث می‌شود زمانی که متقاضی برای خرید اقدام می کند منابع مالی چندانی در اختیار نداشته باشد.

    وزیر راه و شهرسازی به تجربه کشورهای توسعه یافته در این زمینه اشاره کرد و گفت: خرید خانه در بسیاری از کشورها پدیده ای طولانی مدت و نیازمند منابع مالی مناسب است. در این کشورها بسیاری از والدین تلاش می‌کنند از سنین پایین پس انداز برای کودکان خود را آغاز کنند و تا منابع مالی مورد نظر فراهم شود.

    آخوندی افزود: در چنین شرایطی پس انداز طولانی مدت از پیش طراحی شده اثر گذار می‌شود و فرد می‌تواند در زمان خرید از آن استفاده کند.

    وی با بیان اینکه محوریت یافتن نظام پس انداز باید در بازار مسکن ایران نیز پیاده شود، اظهار کرد: ما تلاش کرده ایم با مطرح کردن اولویت‌های مهم در این عرصه، پس انداز برای مسکن را بیش از پیش مطرح کنیم. واقعیت این است که در صورت حرکت به سمت آن مسیر می‌توان انتظار داشت بسیاری از مشکلات مربوط به تامین مالی و تسهیلات خانه حل خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی