عصر بازار

خسارت ۹۸ میلیاد دلاری اوکراین از تحریم‌های روسیه

عصر اعتبار- براساس گزارش تجاری اوکراین محدودیت در روابط تجاری با روسیه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ضرری ۹۸ میلیارد دلاری به اوکراین وارد کرده است.

خسارت ۹۸ میلیاد دلاری اوکراین از تحریم‌های روسیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در گزارشی که در وب‌سایت وزارت تجارت و توسع i اقتصادی اوکراین منتشر شده، آمده است: میزان تجارت با روسیه که پیش از این به عنوان بزرگترین شریک تجاری اوکراین شناخته می‌شد T از سال 2012 روندی کاهشی را تجربه کرده است و از حدود 24.3 درصد در سال 2012 به 12.7 درصد در سال 2015 رسید که این امر موجب شد تا روی‌هم‌رفته 98 میلیارد دلار زیان به ا،کراین وارد آید.

    بر اساس این گزارش T صادرات فلزات و مواد معدنی از اوکراین به اروپا در این مدت کاهش داشته اما در عین حال سهم صادرات این کشور به اروپا بیشتر شده و از 22.3 درصد در سال 2012 به رقم 34.1 درصد در سال 2015 رسیده است.

    ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوایل امسال میلادی، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، روابط تجاری آزاد با کشور اوکراین به حالت تعلیق درآمد. پوتین گفت که اقدام کی‌یف در باز کردن مرزهایش به روی اروپا امنیت اقتصادی و منافع روسیه را به خطر می‌اندازد.

    کرملین همچنین در پاسخ به اوکراین در پیوستن به طرح تحریم روسیه، واردات مواد غذایی از این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی