عصر بازار

قیمت آپارتمان‌های بالای ۱۰۰متر در تهران + جدول

عصر اعتبار- قیمت آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ مترمربع در شهر تهران، بسته به منطقه، موقعیت، امکانات و قدمت بنا بین حدود ۳ میلیون تا حدود ۱۰ میلیون تومان در هر مترمربع است.

قیمت آپارتمان‌های بالای ۱۰۰متر در تهران + جدول
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برای یافتن آپارتمان‌های بالای 100 متر باید در شمال شهر تهران جست‌وجو کنید؛ چرا که شواهد نشان می‌دهد بیش از 85 درصد واحدهای بالای 100 متر در شمال پایتخت قرار دارند.

    جدول زیر قیمت آپارتمان‌های بالای 100 متر در شهر تهران را نشان می‌دهد: (قیمت‌ها بر حسب تومان است)

    در شرایط فعلی که مسکن در رکود به سر می‌برد و 240 هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران وجود دارد، بخش قابل توجهی از آپارتمان‌های بالای 100 متر شمال پایتخت روزهای بدون مشتری و بدون مستاجر را سپری می‌کنند. اما ممکن است مالیات خانه‌های خالی که قرار است از ابتدای سال جاری اخذ شود، مالکان این خانه‌ها را مجبور کند با ارقامی پایین‌تر از نرخ بازار، خانه‌ها را اجاره دهند یا به فروش برسانند.

    بنابراین گزارش، در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ترتیب 3.8، 3.8، 3.9 و 4.2 میلیون تومان بود که متوسط قیمت اسفندماه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 7.5 و 3.9 درصد افزایش نشان داد که "مصطفی قلی خسروی" کارشناس مسکن در این خصوص به ایسنا گفت: علت افزایش نسبی قیمت مسکن در اسفندماه این بود که همه تصور می‌کردند با توجه به امضای برجام قیمت مسکن در سال 95 جهش خواهد یافت. به همین دلیل اقدام به خرید کردند و باعث افزایش قیمت شدند. اما به طور قطع و یقین رشد قیمت مسکن در سال 95 پایین‌تر از نرخ تورم عمومی خواهد بود و جهش قیمت نخواهد داشت.

    با این‌که تعداد معاملات از مهرماه 94 سیر صعودی نسبی داشته اما قیمت‌ها افزایش چندانی نیافته است. با این حال نسبت به کاهش نیز مقاومت نشان می‌دهد. این شرایط می‌تواند حاکی از آن باشد که اکنون فرصت خوبی برای خرید خانه به‌خصوص در شمال شهر تهران است. با این وجود کارشناسان معتقدند قیمت‌های شمال پایتخت فاصله‌ی بسیار زیادی با قدرت خرید متقاضیان مصرفی دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی